eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
  • Data: 2016-05-15 11:18:25
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/05/2016 01:20, John Smith wrote:
    > Trudno zrozumieć, gdzie leży ciężar problemu i dlaczego jesteś tak
    > przywiązany do tekstowej karty MDA. Może czas zrobić upgrade?

    Jak pisałem w pierwotnej wiadomości - tu nie chodzi o praktyczne
    rozwiązanie problemu, a raczej o challenge wykorzystania istniejącego (i
    działającego) sprzętu.

    > Po wstawieniu karty VGA, problem monitora w zasadzie jest "z głowy":

    Zgadza się, ja sam mam z dobry kilogram wszelakich kart VGA ISA, ale to
    nie o to chodzi.

    Zależy mi na tym by problem potraktować z czysto elektronicznego punktu
    widzenia, stąd zapytanie na tą grupę, a nie inną. Mam nieokreśloną
    czarną (ok, beżową) skrzynkę która wypuszcza 4 sygnały TTL:

    * VSYNC 50 Hz (wiki mówi że to TTL 'negative', czyli chyba -5V?)
    * HSYNC 18 KHz
    * Video ~14 MHz
    * Color ~14 MHz ('intensity')

    Pytanie jakim elektronicznym cudem to potraktować, by pozbierać,
    poskładać i namalować w jakimś bardziej współczesnym formacie (typu VGA,
    HDMI, composite, inne)...?

    Póki co, Jarosław zasugerował że niektóre starsze monitory multisync
    mogłyby sobie poradzić z tak niskim HSYNC, to może być trop.

    Janusz_K wspomniał iż gotowiec na bazie GBS8200 lub GBS8220 ma szanse
    zadziałać, a te są ogólnodostępne w bardzo przystępnych cenach, więc to
    też warte sprawdzenia (w przeciwieństwie do układów GBS8219, które mają
    gwarantowaną kompatybilność z MDA, ale przy koszcie rzędu 170-500 EUR).

    A mój własny - i zapewne naiwny - pomysł polega na podpięciu wyjść MDA
    do pinów GPIO RPi (po zbiciu poziomów TTL do 3V3), i składać to wszystko
    w software, malując odpowiednio pixele na wyjściu HDMI.

    Ciekawi mnie jednak, jak tego typu rzeczy robi się "prawidłowo", wszak
    moje doświadczenie w tej sferze jest żadne.

    Mateusz