eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
  • Data: 2016-05-15 16:51:40
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-15 o 15:56, John Smith pisze:

    > A gdzie chciałbyś "buforować" te znaki?
    > K.

    Nie wiem, czy czytałeś mój pierwszy mail...

    Zacznijmy od początku.
    Pytający szuka:
    1. procesora na tyle szybkiego by odczytał mu dwa sygnał cyfrowe, które
    mogą zmieniać się co 80ns, nie mając zegara z którym te sygnały
    wygenerowano,
    2. procesora posiadającego wyjście graficzne.

    Pierwszy warunek wskazuje na bare metal lub FPGA, drugi zaś jest raczej
    domeną środowisk opartych o OS.
    Połączenie obu warunków może być albo kosztowne albo zawodne (RPI z
    Linuxem).

    Moja teza jest taka, iż wyjście graficzne można zastąpić połączeniem
    szeregowym z dowolnym komputerem i temu komputerowi powierzyć
    wyświetlanie obrazu.

    Dalej zakładam, że dekodujemy tylko znaki bez jasności (jasność to drugi
    identyczny układ).
    Na MDA można spojrzeć jako 720×350x50 (12 600 000) pikseli na sekundę
    lub jako 80x25x8x50 (800 000) bitów na sekundę. O ile pierwsze trudno
    czymś przepchnąć to drugie już się da.
    Robimy więc antyMDA, czyli coś co nam dekoduje ciąg pikseli na ciąg
    znaków i te znaki wysyłamy do wyświetlenia gdzieś dalej.

    Jeśli uwzględnić jasność to potrzebujemy przepustowości 80x25x10x50 (1
    000 000) bps.

    --
    AWa.