  • 31. Data: 2017-10-02 17:01:38
    Temat: Re: wyjazd poza granice PL
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Oct 2017 16:20:15 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie wypuszczą, bo nie ma paszportu.

    Ma zagraniczny. A pogranicznicy żądają polskiego. I co im zrobisz?
    Bylo kilka przypadków.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2017-10-02 19:19:25
    Od: p...@g...com

    Pytanie:
    Na jakiej podstawie żądają polskiego ?

  • 33. Data: 2017-10-02 21:33:09
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-10-02 17:19, p...@g...com <p...@g...com>
    wrote:
    > Pytanie:
    > Na jakiej podstawie żądają polskiego ?

    http://www.nadwislanski.strazgraniczna.pl/wis/aktual
    nosci/15670,Komunikat-dotyczacy-obywateli-RP-posiada
    jacych-rownoczesnie-obywatelstwo-innego-.html

  • 34. Data: 2017-10-03 01:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    wrote:

    > http://www.nadwislanski.strazgraniczna.pl/wis/aktual
    nosci/15670,Komunikat-dotyczacy-obywateli-RP-posiada
    jacych-rownoczesnie-obywatelstwo-innego-.html

    Ale koncowka jest lekko do d*.
    Jak jakis Serb przyjezdzado Polski, to gdzie ma stempel kontroli
    granicznej potwierdzajacy date wjazdu do Polski ?

    Natomiast na podstawie analizy stempelkow moze sie faktycznie okazac,
    ze na terenie strefy Schengen przebywal dluzej niz 90 dni.

    A propos - na granicy z UK czy Szwajcaria chce im sie jakies stempelki
    stawiac ?

    J.

  • 35. Data: 2017-10-03 10:41:15
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2017 at 3:19:26 AM UTC+10, p...@g...com wrote:
    > Pytanie:
    > Na jakiej podstawie żądają polskiego ?

    Jesli jestes obywatelem Polski to do przekraczania granicy musisz sie legitymowac
    polskim paszportem. Miejsce urodzenia masz wpisane w paszporcie wiec udawanie, ze nie
    jestes Polakiem raczej tylko doleje oliwy do ognia. Przyznaje ze troche mnie to
    ostatnio stresuje i chyba jednak ten paszport sobie wyrobie.

    Zeby bylo zabawnie, polskie obywatelstwo otrzymujesz po rodzicach, niezaleznie od
    miejsca urodzenia. Wiec moje dzieci tez teoretycznie powinny miec polskie paszporty.
    Az nie chce mi sie myslec ile z tym bedzie klopotu - urodzily sie poza granicami i
    nigdy nie byly w PL zarejestrowane.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 36. Data: 2017-10-03 10:46:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    p...@g...com wrote:
> [...]
    >paszporcie wiec udawanie, ze nie jestes Polakiem raczej tylko doleje
    >oliwy do ognia. Przyznaje ze troche mnie to ostatnio stresuje i chyba

    samolot do/z Berlina lub Pragi i po problemie :-)

    MIejsce urodzenia takie typowo polskie ?

> [...]
    >powinny miec polskie paszporty. Az nie chce mi sie myslec ile z tym
    >bedzie klopotu - urodzily sie poza granicami i nigdy nie byly w PL

    Gorzej, jak nasz rzad sie zapatrzy w amerykanski i przypomni, ze
    obywatele musza placic podatki, bez wyjatku :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-10-03 11:24:52
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2017 at 6:47:41 PM UTC+10, J.F. wrote:

    > samolot do/z Berlina lub Pragi i po problemie :-)

    Co jednoczesnie oznacza nie tylko strate czasu, ale i tez zakupionego biletu (przy
    wylocie).

    > MIejsce urodzenia takie typowo polskie ?

    Typowo - Krakow :)

    > Gorzej, jak nasz rzad sie zapatrzy w amerykanski i przypomni, ze
    > obywatele musza placic podatki, bez wyjatku :-)

    Mam nadzieje, ze do tego nie dojdzie bo nie chcialbym sie zrzekac polskiego
    obywatelstwa.

  • 38. Data: 2017-10-03 12:00:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Co jednoczesnie oznacza nie tylko strate czasu, ale i tez zakupionego
    >biletu (przy wylocie).

    W zaleznosci od miejca docelowego straty moze nie byc.
    Bilet mozna tez od razu do ... Bratyslawy np :-)

    >Typowo - Krakow :)

    Trzeba poprosic o poprawienie pisowni w paszporcie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cracow,_Queensland

    >Mam nadzieje, ze do tego nie dojdzie bo nie chcialbym sie zrzekac
    >polskiego obywatelstwa.

    PESEL masz ? Pewnie tak, nawet jesli nie znasz :-)

    J.

  • 39. Data: 2017-10-03 18:31:37
    Od: p...@g...com

    Jesli jestes obywatelem Polski to do przekraczania granicy musisz sie legitymowac
    polskim paszportem.

    Bzdura. Załóżmy że jestem Ślązakiem z dziada pradziada i mam podwójne obywatelstwo.
    Do Polski wjeżdżam na niemiecki dowód osobisty a do Niemiec na polski. Paszportu nie
    potrzebuje więc stemple odpadają. Hint: strefa Schengen
    Sugestie SG z tego linka traktuję jako niezobowiązujące chyba że państwo chce mi
    ufundować polski paszport abym mógł przekraczać granicę.

  • 40. Data: 2017-10-03 18:36:57
    Od: p...@g...com

    Klepią tylko tych spoza Schengen tzn tych którzy muszą pokazywać paszport. Reszta
    jeździ na dowód osobisty i śpi spokojnie :-)