  • 1. Data: 2010-09-06 05:24:06
    Temat: wyjacy wiatrak podczas startu
    Od: crawshank <c...@o...pl>

    kupilem nowa plyte glowna od asusa i w momencie startu systemu mam
    efekty specjalne, a mianowicie jeden z wiatrakow obudowy dostaje sporego
    kopa i przez okolo minute po prostu wyje jak odkurzacz :) potem
    nastepuje cisza i innych problemow nie zauwazylem ... tak sie
    zastanawiam czy w momencie startu systemu procek pracuje w tak duzym
    stresie, ze potrzebny jest jeszcze dodatkowy nawiew ? czy tego typu
    objawy pojawiaja sie w nowych plytach czy jest to jakas anomalia ? ktos
    z was zauwazyl u siebie cos podobnego i co bylo przyczyna ?

  • 2. Data: 2010-09-06 06:06:07
    Temat: Re: wyjacy wiatrak podczas startu
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Sep 2010 07:24:06 +0200, crawshank napisał(a):

    > kupilem nowa plyte glowna od asusa i w momencie startu systemu mam
    > efekty specjalne, a mianowicie jeden z wiatrakow obudowy

    Wiatrak obudowy, zasilacza, płyty głównej, procesora, czy może (najbardziej
    prawdopodobne) karty graficznej?

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-09-06 06:12:52
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Sprawdź w BIOSie czy nie może ustawić pracy wiatraka na cichą. W moim
    Asusie M3N pomogło.

    --
    piecia aka dracorp

  • 4. Data: 2010-09-06 06:40:50
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 06-09-2010 o 07:24:06 crawshank <c...@o...pl> napisał(a):

    > kupilem nowa plyte glowna od asusa i w momencie startu systemu mam
    > efekty specjalne, a mianowicie jeden z wiatrakow obudowy dostaje sporego
    > kopa i przez okolo minute po prostu wyje jak odkurzacz

    Ciekawa sprawa, bo np w jeden model laptopa Asus (K50AB, który akurat
    mam), po odpaleniu wyje wiatrak jak wariat. A że mam hasło w biosie, to
    wyje do momentu, aż nie wpisze hasła. I po co włącza się ten wiatrak, to
    nikt nie wie. Głupota.

    BTW.
    A jestem ciekaw, czy gdybym tego hasła nie wpisał i by tak kręcił ten
    wiatrak na max obrotach kilka godzin czy dni, czy by sobie łeb ukręcił w
    końcu i przyjeliby to na naprawę gwarancyjną. Już to widzę..

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 5. Data: 2010-09-06 08:11:57
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    crawshank wrote:
> [...]
    > objawy pojawiaja sie w nowych plytach czy jest to jakas anomalia ? ktos
    > z was zauwazyl u siebie cos podobnego i co bylo przyczyna ?

    Typowy objaw - za mało smaru w łożysku. Zbieżność w czasie raczej
    przypadkowa. Kropla oleju powinna pomóc - zazwyczaj na środku obudowy
    wiatraka pod naklejką jest koreczek, pod nim znajduje się łożysko.

  • 6. Data: 2010-09-06 08:22:55
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-09-06 07:24, crawshank wrote:
    > kupilem nowa plyte glowna od asusa i w momencie startu
    > systemu mam efekty specjalne, a mianowicie jeden z
    > wiatrakow obudowy dostaje sporego kopa i przez okolo
    > minute po prostu wyje jak odkurzacz :) potem nastepuje

    Mam to samo. Dzieje sie bardzo zadko wiec przyczyny nie
    szukam ale raz na jakis czas grafika 5850 powyje na
    maksymalnych obrotach. Wyje tak do momentu pojawienia
    sie ekranu logowania

    --
    NoRek

  • 7. Data: 2010-09-06 09:08:21
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-06 07:24, crawshank pisze:
> [...]
    > objawy pojawiaja sie w nowych plytach czy jest to jakas anomalia ? ktos
    > z was zauwazyl u siebie cos podobnego i co bylo przyczyna ?

    Wydaje mi się że to strategia bezpieczeństwa. Jeśli BIOS nie wie
    za dobrze jakie są temperatury modułów sprzętowych na wszelki wypadek
    wentyluje na maxa. U mne tak jest z karta graficzną.

    miab

  • 8. Data: 2010-09-06 10:13:44
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

> [...]

    > objawy pojawiaja sie w nowych plytach czy jest to jakas anomalia ? ktos
    > z was zauwazyl u siebie cos podobnego i co bylo przyczyna ?

    U mnie z grafiką tak jest (HD 5850). Nie zawsze, ale czasem wyje aż do
    początku uruchamiania systemu.

    --
    Krasnal...

  • 9. Data: 2010-09-06 11:21:08
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "miab" napisał:

    > Wydaje mi się że to strategia bezpieczeństwa. Jeśli BIOS nie wie
    > za dobrze jakie są temperatury modułów sprzętowych na wszelki wypadek
    > wentyluje na maxa.

    Jasne. Przecież użytkownik uruchamia komputer wyjęty przed chwilą z
    piekarnika, w którym jest temperastura 90 st. To nie strategia, tylko błędy
    oprogramowania. Ja mam płytę MSI, w której wiatrak procesora startuje na max
    obrotów i w miarę upływu czasu i wzrostu temperatury procesora zwalnia, aż
    do zatrzymania. Na stronie producenta nie mogłem się niczego dowiedzieć.
    Może potrzebny jest jakiś specjalny wiatrak?

    Remek

  • 10. Data: 2010-09-06 11:31:01
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    No ale większość serwerów ma taki start.

    --
    piecia aka dracorp