  • 1. Data: 2010-09-05 21:14:12
    Temat: Kontrolery SATA na PCI (nie-express)
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Mam sobie 2 dyski (SATA II), i chcę je skonfigurować w TANI Raid ). Problem
    w tym, że nie mam już wolnego PCIe. Znalazłem taki sterownik na PCI:

    http://www.4world.pl/categories/product/43/94/2/

    - i mam pytania do tych, co podobnego używają:

    1. Czy wymaga on zainstalowani na dyskach zworek, włączających tryb SATA I
    (1.5Gbps)?
    2. Jakie transfery osiąga w praktyce w konfiguracji RAID 0?

  • 2. Data: 2010-09-06 00:58:52
    Temat: Re: Kontrolery SATA na PCI (nie-express)
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-09-05 23:14, Piotr Wozniacki pisze:
> [...]
    > PCI:
    >
    > http://www.4world.pl/categories/product/43/94/2/
    >
    > - i mam pytania do tych, co podobnego używają:

    używają i maja dość negatywne zdanie.

    > 1. Czy wymaga on zainstalowani na dyskach zworek, włączających tryb SATA
    > I (1.5Gbps)?

    nie

    > 2. Jakie transfery osiąga w praktyce w konfiguracji RAID 0?

    Tyle ile da PCI :)

    Ale. raida na tym sensownego nie postawisz dlaczego? bedzie to i tak
    raid programowy i niestety mocno niestabilny (jak to VIA). Właściwości
    SMART tym nie odczytasz, systemu z tego nie zbootujesz, generlanie dobre
    jak porty SATA pod dodatkowe dyski pracujace jako zwykłe nie macierzowe.

    Jełsi chcesz się pobawić w raidy to lepiej wymień płytę główną która
    "sprzętowo" obsługuje coś takiego.

  • 3. Data: 2010-09-06 06:53:01
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 5 Wrz, 23:14, "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam sobie 2 dyski (SATA II), i chcę je skonfigurować w TANI Raid ). Problem

    Ja do starego kompa zakupiłem coś podobnego:

    http://www.mojepc.pl/index.php?DepartmentID=5&Catego
    ryID=43&ProductID=46013

    Działa przyjemnie, nie ma problemów z bootowaniem, jest to mój
    pierwszy kontakt z raidem i nie mam porównania ale działa i jest
    tanie ;)

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-09-06 07:31:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.09.2010 23:14, Piotr Wozniacki pisze:
    > Mam sobie 2 dyski (SATA II), i chcę je skonfigurować w TANI Raid ).

    Nie ma takiego czegoś jak "SATA II".

    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-08&id=41
    3

    > 1. Czy wymaga on zainstalowani na dyskach zworek, włączających tryb SATA
    > I (1.5Gbps)?

    Ten na VIA wymaga przełączenia dysków w tryb 1.5 Gbps.
    Karty na scalakach SiI nie wymagają tego.

    > 2. Jakie transfery osiąga w praktyce w konfiguracji RAID 0?

    Na takiej karcie? Do 100 MiB/s max, czyli mniej więcej tyle,
    ile obecnie jest w stanie sekwencyjnie "wyciągnąć" *jeden*
    nowoczesny dysk SATA 3.0 Gbps na początku nośnika.

    Takie karty są dobre do starych komputerów, które w ogóle
    nie mają SATA i wydajność jest mniej istotna niż sam fakt
    możliwości podłączenia dysku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2010-09-06 10:30:31
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Lisciasty" <l...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    Działa przyjemnie, nie ma problemów z bootowaniem, jest to mój
    pierwszy kontakt z raidem i nie mam porównania ale działa i jest

    Dzieki - a możesz ściągnąć darmowy HD Tune (http://www.hdtune.com/), i
    sprawdzić?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 6. Data: 2010-09-06 11:07:34
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-09-06 09:31, Radosław Sokół pisze:

    > Nie ma takiego czegoś jak "SATA II".
    >
    > http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-08&id=41
    3

    Powtarzasz to jak mantrę a nie uważasz ze pisanie SATA II to niejako
    skrócenie zapisu SATA 3.0 Gbps? SATA II i wszyscy wiedza o co chodzi,
    tak samo jak z MB i innymi jednostkami, czy Wifi 54g zamiast pisać IEEE
    802.11g. Pisze się bardzo często "100Mbit LAN" zamiast "100Base-TX".

  • 7. Data: 2010-09-06 11:08:41
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 6 Wrz, 12:30, "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote:
    > Dzieki - a możesz ściągnąć darmowy HD Tune (http://www.hdtune.com/), i
    > sprawdzić?

    Jak bede przy tym kompie, co moze potrwac do kilku dni

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2010-09-06 12:44:57
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 06 Sep 2010 13:07:34 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <4c84cb74$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
    od Osadnik <o...@w...pl> :

    http://www.sata-io.org/developers/naming_guidelines.
    asp

  • 9. Data: 2010-09-06 15:59:21
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.09.2010 13:07, Osadnik pisze:
    > Powtarzasz to jak mantrę a nie uważasz ze pisanie SATA II to niejako
    > skrócenie zapisu SATA 3.0 Gbps? SATA II i wszyscy wiedza o co chodzi,

    Nie, nie uważam.

    > tak samo jak z MB i innymi jednostkami, czy Wifi 54g zamiast pisać IEEE
    > 802.11g. Pisze się bardzo często "100Mbit LAN" zamiast "100Base-TX".

    1) Nie spotkałem się z zapisem "Wifi 54g". Natomiast sam
    stosuję albo *bardzo* skrótową formę "tryb g" (bo i tak
    wiadomo, o którą specyfikację chodzi), albo pełną nazwę
    802.11g.

    2) Tak samo nie stosuję (i chyba rzadko widuję) "100Mbit LAN",
    (zauważ zresztą, jak nieprecyzyjne byłoby takie określenie,
    bo ten "LAN" to mógłby być Token-Ring, ARCNet lub coś in-
    nego), natomiast używam sformułowań "Fast Ethernet" i
    "Gigabit Ethernet" (tu szczerze mówiąc nie wiem, czy są
    one oficjalnie zatwierdzone jako nazwy trybów pracy) albo
    "Ethernet w trybie 100/1000 Mbps". Ale faktycznie, może
    warto się zastanowić nad używaniem w pełni poprawnych
    nazw i w tym miejscu? ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./