  • 21. Data: 2009-09-01 19:42:02
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Sep 2009 21:26:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >I co zrobiłbyś z tą 1/10 trafa 150 kVA? Złomiarzom sprzedał? Nie każdy
    >mieszka w mieście... Niektórym bliżej do średniego niż do niskiego
    >napięcia.

    W Polsce zyjemy, zazwyczaj jednak jakis sasiadow sie ma.
    Ktos na potrzeby domowe ma indywidualne trafo ?

    J.

  • 22. Data: 2009-09-01 19:53:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > I co zrobiłbyś z tą 1/10 trafa 150 kVA? Złomiarzom sprzedał? Nie każdy
    > mieszka w mieście... Niektórym bliżej do średniego niż do niskiego
    > napięcia.

    Poza miastem też się 10 domów znajdzie w kupie... a jak nie... to trudno
    - większość energii biorą duże miasta, dla nich jest pomyślany system...
    a ciężko utrzymywać dwa różne - 3x230V dla miast i zgrupowanych domów
    oraz 2x110V dla pojedynczych domów... No chyba nie proponujesz 2x110V
    dla wszystkich?? ;)...

    Pozdrawiam!
    Konop

  • 23. Data: 2009-09-01 20:57:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > W Polsce zyjemy, zazwyczaj jednak jakis sasiadow sie ma.
    > Ktos na potrzeby domowe ma indywidualne trafo ?

    Nie ma, bo w Polsce będzie się ciągnęło setkami metrów n.n. zamiast
    powiesić na sąsiednim słupie ś.n. mały transformator. O tej różnicy
    piszę od początku.
    Amerykanom (i Japończykom - ale ich elektryfikowali Amerykanie) od
    dawna opłaca się ciągnąć w miejscach o luźniejszej zabudowie
    napowietrzną, lekką linię średniego napięcia niż ciężką linię
    niskiego. W Polsce, gdzie wiosek liniowych jest multum - postawiono na
    niskie napięcie i potężne spadki, co technicznie rzecz biorąc jest
    absurdem. Ekonomicznie również.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2009-09-01 20:59:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

> [...]
    > a ciężko utrzymywać dwa różne - 3x230V dla miast i zgrupowanych domów
    > oraz 2x110V dla pojedynczych domów... No chyba nie proponujesz 2x110V

    Proponuję na przykład 2x230V. Nie każdy musi mieć 3 fazy w domu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2009-09-01 21:30:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Sep 2009 22:57:36 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >dawna opłaca się ciągnąć w miejscach o luźniejszej zabudowie
    >napowietrzną, lekką linię średniego napięcia niż ciężką linię

    Ale ten maly transformator wazy 100kg.
    Tyle co kilometr dwuprzewodowej linii 50mm^2

    >W Polsce, gdzie wiosek liniowych jest multum - postawiono na
    >niskie napięcie i potężne spadki, co technicznie rzecz biorąc jest
    >absurdem. Ekonomicznie również.

    Jesli dobrze licze to ten kilometr kabla ma opor 7 miliohmy.
    Mozna z 1000A pchac.

    J.

  • 26. Data: 2009-09-01 22:11:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > Ale ten maly transformator wazy 100kg.
    > Tyle co kilometr dwuprzewodowej linii 50mm^2

    Policz jeszcze raz ten kilometr dwuprzewodowej 50 mm^2, proszę. Bo mi
    wychodzi, że żelazo o tym przekroju ważyłoby prawie tonę. 100 kG to
    niewiele ponad 100 metrów. Do tego dodaj konieczność stosowania
    masywniejszych słupów.

    > Jesli dobrze licze to ten kilometr kabla ma opor 7 miliohmy.
    > Mozna z 1000A pchac.

    Jak Ty liczysz? Bo miedź 2 przewody 50 mm^2 na kilometr daje 0.7 oma. Prąd
    zwarcia masz zaledwie 330A. Przy stali będzie tylko gorzej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2009-09-01 22:29:56
    Od: mk <r...@m...remove>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Proponuję na przykład 2x230V. Nie każdy musi mieć 3 fazy w domu.

    Na co komu 2x230V skoro odbiorników o napięciu znamionowym 460V w domu
    nie uświadczysz...

    pzdr
    mk

  • 28. Data: 2009-09-01 22:32:51
    Od: mk <r...@m...remove>

    Dawid pisze:
    > Witam
    > Istnieje jakiś prosty sposób na wyindukowanie w antenie np 50-100V na
    > odległości powiedzmy 30m??

    Proponuję wojskowy radar dalekiego zasięgu...

    pzdr
    mk

  • 29. Data: 2009-09-01 23:39:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Sep 2009 00:11:05 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Policz jeszcze raz ten kilometr dwuprzewodowej 50 mm^2, proszę. Bo mi
    >wychodzi, że żelazo o tym przekroju ważyłoby prawie tonę.

    Masz racje, teraz tez mi tak wychodzi.

    >100 kG to niewiele ponad 100 metrów. Do tego dodaj konieczność stosowania
    >masywniejszych słupów.

    Ale jak na kazdym slupie bedzie 100kg trafo, to dopiero beda musialy
    byc solidne :-) Nawet izolatory swoje juz waza.

    >Jak Ty liczysz? Bo miedź 2 przewody 50 mm^2 na kilometr daje 0.7 oma.

    No i tu tez masz racje - cos mi sie musialo przestawic. A specjalnie
    sprawdzalem, bo cos mi sie podejrzane wydawalo.

    No ale skoro tak .. to jakie u nas na wsi sa wahania napiecia ?
    Czy moze jak czesto sa transformatory ?
    Czy jakis regulator jest tam moze schowany ?

    J.

  • 30. Data: 2009-09-02 06:17:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mk,

    Wednesday, September 2, 2009, 12:29:56 AM, you wrote:

    > Na co komu 2x230V skoro odbiorników o napięciu znamionowym 460V w domu
    > nie uświadczysz...

    A ktoś zmusza do korzystania z międzyfazowego? Masz dwie fazy po 230V
    i starczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl