  • Data: 2009-09-01 08:58:08
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J schrieb:

    > Oj, chyba za dużo naoglądałeś się S-F ;-))).

    no bez jąder. Znasz pana Teslę? Ponad 100 lat temu przekazywał
    bezdrutowo energię elektryczną (10kW) na odległość kilkudziesięciu
    metrów. A tu ło jest instrukcja, jak to zrobić:
    http://www.oevr.at/news/2007-08-14-teslaexp.html
    Niestety po niemiecku, ale po obrazkach w prezentacji też dużo widać.
    Dla poprawienia sprawności połączyli oni jednak uziemienia przewodem.
    Bez tego (ale z normalnym uziemieniem) sprawność jest dużo niższa, ale
    też będzie działać.

    Waldek