  • Data: 2015-06-23 18:40:21
    Temat: Re: wydajność SSD
    Od: Robert Winkler <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-23 o 17:08, ToMasz pisze:
    > witam
    > właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w
    > Hdtachu 217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty sata 3GB/s
    > Tak ma być czy jest to o dużo za wolno?
    > ToMasz

    O jakich 3GB/s mówisz?
    Mylisz B z b
    (wielkość litery "b" ma znaczenie)
    5 portów SATA na tej płycie pracuje z prędkością 3Gb/s
    (trzech gigabitów na sekundę)

    3 Gb/s to maksymalnie 375 MB/s
    tylko, że to maksymalny transfer danych między płytą główna
    a elektroniką dysku.
    Użyteczne pasmo jest mniejsze, gdyż odjąć trzeba sumy kontrolne
    (na każde 8 bitów danych, przesyłane są dodatkowo 2 bity kontrolne)
    i obciążenie łącza protokołem komunikacyjnym.

    /Robert