    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wybor kompaktu
    Date: Tue, 13 Jan 2009 13:35:58 +0100

    On Tue, 13 Jan 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > O ekologii to w ogóle najczęściej najwięcej mają do powiedzenia oszołomy,
    > które problem ochrony srodowiska potrafią sprowadzić do absurdu

    Dobrze powiedziane, ale może niekoniecznie oszołomy?
    Otóż:

    > Może jak niektórzy proponują będziemy ten dwutlenek węgla przechwytywać i
    > składować? Ciekawe, czy autorzy takich pomysłów zdają sobie sprawę, jaką
    > ilość takiego dwutlenku węgla produkuje w ciągu godziny np. elektrownia w
    > Bełchatowie.

    Można obawiać sie, że zdają sobie sprawę.
    W szczególności z tego ile to może kosztować (i ile można na tym
    zarobić).
    Z dwojga złego nie wiadomo co lepsze - oszołomstwo czy wyrachowanie?
    Oszołomi pewnie wyrwą przy okazji 5/15/50 tysięcy dla stowarzyszenia...

    BTW: socjalizmowi w PRL można wiele zarzucić. Ale częściowo wykonane
    plany zalesiania akurat tu więcej znaczą niż inne pomysły (ciekawe
    jakie *inne* szkody w ekologii przyniesie takie "łapanie dwutlenku").
    To że ówczesny przemysł powodował znacznie większe szkody jest
    dla nas uboczne :) (coś tam lasów jest).

    A przykładową listę (ołów w lutowiu, energooszczędne i tak dalej
    wprowadzone przymusem) IMHO dobrze sporządziłeś :)
    Akurat oświetlenie "na co dzień" mam przeważnie energooszczędne
    (i nie mogę dojść, dlaczego niektórym widzi się grzanie halogenami)
    ale zastanawiam się czy by na wsiakij słuczaj paru żarówek nie kupić :>

    pzdr, Gotfryd