    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wybor kompaktu
    Date: Tue, 13 Jan 2009 09:19:50 +0100

    "Cezary Grądys" <c...@c...com> napisał:

    >[...] Przynajmniej ładowarki by jakoś znormalizowali, bo zazwyczaj zostają
    >sprawne i nie wiadomo do czego zastosować.
    > Niby gada się dużo o ekologii, nie ma reklamówek w sklepach, a nie można
    > kupić telefonu i ładowarki oddzielnie. A większość telefonów to typowe
    > jednorazówki są.
    >[...]

    O ekologii to w ogóle najczęściej najwięcej mają do powiedzenia oszołomy,
    które problem ochrony srodowiska potrafią sprowadzić do absurdu - i w
    efekcie zamiast pomagać w jego ochronie często szkodzą. Nóż mi się w
    kieszeni otwiera gdy słyszę jak teraz w imię redukcji efektu cieplarnianego
    do budowy w Polsce elektrowni jądrowych zachęcaja ci sami, którzy
    kilkanascie lat temu rozwój energetyki jadrowej w Polsce skutecznie
    zablokowali strasząc wizją powtórzenia w Polsce Czernobyla. Potem modna była
    dziura ozonowa (czy ktos pamieta co się z nią stało?) w imię walki z którą
    zakazano w Polsce stosowania w samochodach gaśnic halonowych (ciekawe co z
    nimi zrobili użytkownicy - mam dziwne wrażenie, że dali dzieciom do zabawy,
    lub wyrzucili na śmietnik - niekiedy przedtem dla bezpieczeństwa opróżniając
    je z gazu). Następna sprawa, to norma RoHS zakazujaca stosowania ołowiu w
    sprzęcie elektrycznym i elektrotechnicznym. Sama idea ograniczenia ilosci
    ołowiu w środowisku bardzo szczytna, ale... jakoś nie pomyślano o tym, że
    lutowia bezołowiowe mają znacznie niższą trwałość i wyeliminowanie ołowiu
    spowoduje, że niezawodność i żywotność sprzętu ulegnie pogorszeniu - śmieci
    więć bęą czystsze, ale będzie ich dużo więcej. Następna sprawa - zastąpienie
    zwykłych żarówek energooszczędnymi - obawiam się, ze za parę lat podniesie
    się larum, jak to szkodliwe związki zawarte w luminoforach żarówek
    energooszczędnych (a przecież to technologia taka jak w świetlówkach)
    zanieczyszczają nam srodowisko...
    Europa wprowadza wysokie opłaty za emisję dwutlenku wegla, a Chińczycy ręce
    zacierają - bo to tyko przyspieszy przenoszenie produkcji do nich, a wiatry
    i tak ich dwutlenek węgla po całym świecie rozniosą...
    Może jak niektórzy proponują będziemy ten dwutlenek węgla przechwytywać i
    składować? Ciekawe, czy autorzy takich pomysłów zdają sobie sprawę, jaką
    ilość takiego dwutlenku węgla produkuje w ciągu godziny np. elektrownia w
    Bełchatowie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)