  • 11. Data: 2011-06-09 16:26:57
    Temat: Re: wy?arzanie
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 9, 5:57 pm, "Przemek O." <p...@o...eu> wrote:

    > Oki, nie było tematu. Myślałem ze chodzi o A.L. bo niektóre serwery news
    > nie tolerują go (tzn. zaszczycił swoją obecnością ich KFa).
    Wyglada jakby bylo odwrotnie :)
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-06-09 17:02:21
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 9 Jun 2011 09:26:57 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Wyglada jakby bylo odwrotnie :)
    >Pozdrawiam

    Owszem, jest odwrotnie. Widze posty twoje (Mariusz), moje (A.L.) i
    Jakuczuna. Nei wdze postow "Pzremek O"

    A.L.

  • 13. Data: 2011-06-09 17:26:13
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako A.L. <l...@a...com> w artykule
    <news:a2v1v6t76hef9brjprr09qjgdue0n608g1@4ax.com> pisze:

    > Owszem, jest odwrotnie. Widze posty twoje (Mariusz), moje (A.L.) i
    > Jakuczuna. Nei wdze postow "Pzremek O"

    A kto widzi moją wiadomość wysłaną z neostrady podobnie jak wiadomość
    początkowa?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 14. Data: 2011-06-09 18:36:41
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-09 19:26, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako A.L.<l...@a...com> w artykule

    > A kto widzi moją wiadomość wysłaną z neostrady podobnie jak wiadomość
    > początkowa?

    Ja widzę normalnie :)

    A co do A.L. to zdziwiłbym się gdyby widział moje posty, bo ztcp wpisał
    mnie do swojego KFa (cóż za zaszczyt). Na szczęście ja jego postów nie
    muszę czytać bo KF'uje go za mnie dostawca grupy :) Chyba że przez
    cytaty innych użytkowników.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 15. Data: 2011-06-09 18:49:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Ja widze

    A.L.

  • 16. Data: 2011-06-09 19:22:33
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
    > Osoba podpisana jako A.L. <l...@a...com> w artykule

    > A kto widzi moją wiadomość wysłaną z neostrady podobnie jak wiadomość
    > początkowa?
    ... widze Twoja wiadomosc, ale nie widze adwersarza A.L. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 17. Data: 2011-06-09 19:40:27
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> w
    artykule <news:4df10239$0$2460$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Osoba podpisana jako A.L. <l...@a...com> w artykule

    > A kto widzi moją wiadomość wysłaną z neostrady podobnie jak wiadomość
    > początkowa?

    Wygląda na to, że pytek dostał bana na Google przez krzaki w nazwisku. Swoją
    drogą używanie Google Groups zamiast czytnika trudno nazwać szczytem
    profesjonalizmu - ostatnio Google Groups wysyłały wiadomości z "Odp:" w
    temacie i bez referencji.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 18. Data: 2011-06-22 10:29:09
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Wądzik" <g...@u...com> napisał w
    wiadomości news:1424080.5M8meidKgs@2011...

    > Mniej wiecej roznica jak miedzy spokojna gorką z kilkoma szczytami a
    > nieregularnymi kloskami różnej wysokości (czasem abrdzo wysokiej)
    > poustawianymi losowo.
    >
    > Po prostu zaleznosci (niech bedzie Markowa) sa tylko lokalne.

    Czyli inaczej mówiąc, w Twoim problemie przeważają podproblemy
    kombinatoryczne.
    Google podpowidział mi taką pozycję:
    Marszałek P., Zastosowanie algorytmu symulowanego wyżarzania w optymalizacji
    kombinatorycznej, AGH Kraków 2005, (promotor dr W.Chmiel).

    > Na razie nie umiem. Dlatego stosuje alg. genetyczne. Ale sa one malo
    > efektywne w znajdowaniu lokalnym maksimow. Operuja niejako na calych
    > danych.
    > Nie przewiduja uczenia sie znajdowania rozwiazań.
    Imo to zależy, jak zaprojektujesz jego elementy: chromosom, przejście od
    genotypu
    do fenotypu, operatoy genetyczne i funkcję oceny. Możesz np. spróbować
    wprowadzić jakiś parametr 'gatunku' i parametr sterujący preferencją do
    krzyżowania
    się z obcymi gatunkami. W czasie selekcji starasz się przepchnąć najlepsze
    osobniki w powstałych gatunkach nawet z większą tolerancją dla ich
    'słabości' w porównaniu z innymi gatunkami. Wtedy jest szansa, że
    samoistnie wyizolują się z populacji różne podgatunki, które obsadzą
    Ci różne lokalne rozwiązania i będą je lokalnie optymalizować (będą obsadzać
    nisze ewolucyjne) z małą skłonnością do wychodzenia poza swój gatunek.
    To dość swobodny pomysł, jeden z wielu, jakie tu można poprowadzić.

  • 19. Data: 2011-06-22 18:15:25
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 22, 12:29 pm, "sielim" <s...@t...tez.wp.pl> wrote:
> [...]
    > nisze ewolucyjne) z małą skłonnością do wychodzenia poza swój gatunek.
    > To dość swobodny pomysł, jeden z wielu, jakie tu można poprowadzić.
    Mozesz podac jakis konkrety przyklad, konkretne zastosowanie, gdzie
    ten "swobodny pomysl" dzialal lepiej niz inne algorytmy?
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-06-28 13:51:48
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Mozesz podac jakis konkrety przyklad, konkretne zastosowanie, gdzie
    >ten "swobodny pomysl" dzialal lepiej niz inne algorytmy?
    >Pozdrawiam

    Nie jestem w stanie - pomysł był bardzo swobodny :)
    I wcale nie było moim celem wskazanie, że będzie to działać lepiej niż inne
    algorytmy,
    chciałem tylko wskazać, że pojęcie 'gatunku' (i idący za nim zakaz
    krzyżowania
    między gatunkami) jest odpowiedzią na pewien generalny problem pojawiający
    się w AG, który w klasycznej postaci albo dąży do uzyskania i optymalizacji
    jednego
    rozwiązania (obsadzenia jednego minimum lub blisko położonej grupy minimów,
    w którego okolicach "obsadza" całą populację) albo w najlepszym razie
    w populacji funkcjonuje kilka grup dobrych ale istotnie różnych rozwiązań,
    których
    krzyżowanie działa degenerująco, nie ma potencjału rozwojowego, a idzie na
    masa energii (czyt: masa procesora pożarta na generowanie międzygrupowych
    degeneratów).

    Strasznie długie to zdanie, ale może ktoś rozumie ... :)