  • 71. Data: 2010-03-29 19:16:17
    Temat: Re: wspominki...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Monday, March 29, 2010, 8:20:32 PM, you wrote:

    [...]

    > Bo pewnie mieliście jakiegoś mało kumatego księgowego.

    Hmmm... W wieku 26 lat otrzymał tytuł doktora nauk ekonomicznych,
    niedługo później został biegłym księgowym (obecnie jest biegłym
    rewidentem). Mówisz, że mało kumaty?

    > U mnie kilkadziesiąt komputerów w latach 80-tych było
    > normalnie amortyzowanych jak ciężarówka albo inna
    > maszyna. 2 czy 3 tysiące $ nie robiło na nikim wrażenia.

    Oj, Ty chyba niedokładnie pamiętasz tamte czasy i problem z
    aktualizacją wartości środków trwałych...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 72. Data: 2010-03-29 19:25:19
    Temat: Re: [OT] wspominki...
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Bo u nas jest wielkie zacofanie i sie niewiele zmienilo przez 25 lat
    > :-)

    Ba, jak chcesz zobaczyć program może nie w klimacie Sondy ale też z
    dwoma zapaleńcami, potrafiącymi bardzo interesująco opowiadać, to zobacz tu:
    http://www.secretlifeofmachines.com/
    Kilka lat temu seria była po polsku na programie regionalnym, obecnym
    TVP Info. Bardzo ciekawe.
    Maciek

  • 73. Data: 2010-03-29 23:32:15
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy komus udalo sie odpalic
    > http://www.tvp.info/tv-nostalgia/wideo/27032010-2322
    /1457416

    Sam sobie odpowiem, coby dla potomnych zostalo:
    http://www.tvp.info/pub/stat/getasx?request_uid=XNHR
    uMDRFGMqIS1Z693w6fsMTsa054g2
    i w VLC mozna ogladac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 74. Data: 2010-03-29 23:43:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 21:16:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Oj, Ty chyba niedokładnie pamiętasz tamte czasy i problem z
    >aktualizacją wartości środków trwałych...

    Hm, zaczalem sie zastanawiac .. i w zasadzie jaki problem ?

    J.

  • 75. Data: 2010-03-30 00:43:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Też już wszystkich szczegółów nie pamiętam, ale kluczowe słowo, to
    > była "darowizna".

    Nie, kluczowe slowo to COCOM, ale Polak potrafi;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 76. Data: 2010-03-30 05:51:38
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> wrote in message
    > Powitanko,

    /1457416

    > Sam sobie odpowiem, coby dla potomnych zostalo:
> [...]

    Teraz uruchomilo sie z marszu.

    Qwinto

  • 77. Data: 2010-03-30 07:06:00
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Zgadzam się. Tylko statystyczni młodzi mają to w d.... bo nie wybucha.

    ...a kto ma im przekazać naukę jako "niewypowiedziana przygodę"
    jako "frajdę"???
    20394847 odcinek "Mody na sukces"???

    Artur(m)

  • 78. Data: 2010-03-30 07:12:35
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

> [...]
    > rewidentem). Mówisz, że mało kumaty?

    > Oj, Ty chyba niedokładnie pamiętasz tamte czasy i problem z
    > aktualizacją wartości środków trwałych...

    Pamiętam aż za dobrze bo osobiście napisałem system
    zarządzania środkami trwałymi. Faktycznie nie wolno było
    przeceniać środków trwałych. I chyba słusznie, bo jak
    pół roku temu wydałeś 3000$ to nie możesz pisać, że
    wydałeś tylko 2000$. Natomiast odpisy amortyzacyjne,
    zmniejszające wartość komputera można było robić prawie
    dowolnie duże i tak właśnie czynili księgowi praktycy. :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 79. Data: 2010-03-30 07:26:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, March 30, 2010, 1:43:50 AM, you wrote:

    > Hm, zaczalem sie zastanawiac .. i w zasadzie jaki problem ?

    Ano taki, że komputery gorszej klasy kupione dwa lata wcześniej miały
    absurdalnie wysoką wartość księgową.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 80. Data: 2010-03-30 08:08:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 09:26:54 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Ano taki, że komputery gorszej klasy kupione dwa lata wcześniej miały
    >absurdalnie wysoką wartość księgową.

    Ale to moglo tylko w szkolach wyzszych przeszkadzac,
    w normalnej firmie to tylko znaczy ze wiecej fikcyjnych kosztow
    obnizajacych podatek do zaplaty bylo.

    J.