  • 1. Data: 2010-07-10 06:22:12
    Temat: wspomaganie hamulca
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Męczy mnie, że we wszystkich motocyklach, którym się przyglądałem, hamulce
    wymagają sporej siły nacisku na manetki.

    W moim Fazerze dwa palce na hamulcu OD BIEDY wystarczą do awaryjnego
    hamowania, ale dopiero hamowanie pełną dłonią dawałoby jakiś komfort.
    Czy producenci nie mogliby poprawić tego? Marzy mi się hamowanie niczym w
    samochodzie, gdzie kierowca ledwo muska pedał hamulca.

    Od razu wspomnę, że motocykl jest sprawny - po prostu chciałbym, żeby coś
    mnie wspomagało w tym najważniejszym manewrze.

  • 2. Data: 2010-07-10 06:49:08
    Temat: Re: wspomaganie hamulca
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Marcin N pisze:

    > Od razu wspomnę, że motocykl jest sprawny - po prostu chciałbym, żeby
    > coś mnie wspomagało w tym najważniejszym manewrze.

    Są takie przyrządy do ćwiczenia siły dłoni :-)
    Nabywasz taki, regularnie ćwiczysz i po miesiącu ledwo muskasz klamkę...

    --
    M.

  • 3. Data: 2010-07-10 07:44:59
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Marcin N pisze:
    > Męczy mnie, że we wszystkich motocyklach, którym się przyglądałem,
    > hamulce wymagają sporej siły nacisku na manetki.

    E?

    Od wielu lat malo ktore moto nie ma 1-palcowych w sensie sily hamulcow.

    > Od razu wspomnę, że motocykl jest sprawny - po prostu chciałbym, żeby
    > coś mnie wspomagało w tym najważniejszym manewrze.

    Moze pompa hamulcowa do wyscigow ? Beringer, Brembo itd....

    KJ

  • 4. Data: 2010-07-10 10:18:10
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-07-10 08:22, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Od razu wspomnę, że motocykl jest sprawny - po prostu chciałbym, żeby
    > coś mnie wspomagało w tym najważniejszym manewrze.

    Zacznij od wymiany przewodow hamulcowych na takie w stalowym oplocie.
    Zdziwisz sie jak wiele moze to zmienic.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 5. Data: 2010-07-10 10:41:32
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 10 Lip, 08:22, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > Czy producenci nie mogliby poprawić tego? Marzy mi się hamowanie niczym w
    > samochodzie, gdzie kierowca ledwo muska pedał hamulca.
    Kup ode mnie K1200S - ma wspomaganie hamulcow i faktycznie drynda
    staje w miejscu. :)

    > Od razu wspomnę, że motocykl jest sprawny - po prostu chciałbym, żeby coś
    > mnie wspomagało w tym najważniejszym manewrze.
    Jak wyzej. Odezwij sie na priva, mam jeszcze jeden pomysl.

    pzdr, dr
    14/525
    K1200S sprzedam

  • 6. Data: 2010-07-10 13:09:07
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Są takie przyrządy do ćwiczenia siły dłoni :-)
    > Nabywasz taki, regularnie ćwiczysz i po miesiącu ledwo muskasz klamkę...

    Takim przyrządem ćwiczyłem już w liceum (czyli ponad 20 lat temu). Byłem w
    tym naprawdę dobry - mogłem ściskać 1000 (tysiąc) razy.

    Przyznam, że ostatniej zimy też ćwiczyłem - właśnie pod kątem motocykla, a
    dokładniej, żeby nie przemęczała mi się lewa ręka w korku.
    Przez zimę podwoiłem wytrzymałość obu dłoni.
    Nie można więc mi zarzucić, że jestem za słaby. Po prostu komfort hamowania
    jest mizerny przy hamowaniu awaryjnym i tyle.

  • 7. Data: 2010-07-10 13:14:22
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Zacznij od wymiany przewodow hamulcowych na takie w stalowym oplocie.
    > Zdziwisz sie jak wiele moze to zmienic.

    Nie trzymaj mnie w niepewności - opowiedz, co poprawiają te przewody.
    Myślałem, że to tylko taki "efekt woodoo".

  • 8. Data: 2010-07-10 13:53:11
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Marcin N pisze:

    > Nie trzymaj mnie w niepewności - opowiedz, co poprawiają te przewody.

    Po pierwsze przewody hamulcowe gumowe powinno sie zmieniac co 4 lata.
    (widzieliscie kogos kto to robi ?)

    Po drugie przewody gumowe po paru latach miekna i rozszerzaja sie przy
    hamowaniu przez co sila hamowania jest mniejsza.

    KJ

  • 9. Data: 2010-07-10 14:13:13
    Od: marusc <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-10 12:41, doktorski pisze:
    > On 10 Lip, 08:22, "Marcin N"<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    K1200S - ma wspomaganie hamulcow i faktycznie drynda
    > staje w miejscu. :)

    U mnie w R1200GS jest tak samo. Na jeździe testowej VFR 1200 podobnie.

    --
    Marek

    R1200GS

    F650 '95 sprzedam

  • 10. Data: 2010-07-10 15:21:36
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    Ta maszynka to poprawia komfort walenia konia co najwyżej.