  • Data: 2010-06-19 09:52:35
    Temat: Re: ... wspanialy narod, tylko ludzie k^#wy
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Cze, 15:03, "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote:

    > Poniewaz jednak o powiekszalnikach moze byc posucha w internecie, to
    > wspomne, ze bardzo byly sobie cenione
    > w swiecie a w przedwojennej polsce sprzedawal i reklamowal je znany
    > wtedy taki polski B$H sklep Gregera w Poznaniu. ( jesli mnie pamiec
    > nie myli)
    > Te powiekszalniki produkowal warsztat jakiegos Wolskiego, Wolinskiego,
    > "cycus" w ten desen.
    > Mysle, ze zjadzie sie ktos, kto to bedzie wiedzial.

    W Poradniku Foto-Gregera z roku 1936 wymienionych jest kilka modeli
    powiększalników polskiej produkcji firmy Bujak.
    Oraz polskiej produkcji aparat skrzynkowy Filma dwa modele.
    Z aparatów powojennych polskiej produkcji pamiętam Alfę , Fenixa i
    Fenixa 2 , Druha , Ami66 , kilka modeli Startów.
    Powiększalniki Krokus. I kupę drobnego sprzętu ciemniowego by PZO.
    Pozdro Marcin
    PS Moim zdaniem wątek nie na tą grupę a na pl.rec.foto.