  • 11. Data: 2013-04-21 21:54:45
    Temat: Re: wskaznik skrecenia, wychylenia
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doktorek" <q...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:kl0g0j$cog$1@mx1.internetia.pl...
    > czy ktos moglby mi podsunac jakis prosty pomysl jak zrobic wskaznik
    > wychylenia, skrecenia?
    >
    > mamy galke patrzaca na wprost w pozycji 0. jesli przekrecimy ja w prawo
    > beda sie zapalac po kolei diody po prawej stronie , jesli w lewo to diody
    > po lewej stronie.
    >
    > myslalem, by to zrobic na czujniku kata skrecenia kol w samochodzie no ale
    > poleglem totalnie.

    Kiedyś robiło PZO świetne przetworniki ale było drogo i poza tym PZO już nie
    ma.
    Teraz zobacz jak sobie z tym radzą krótkofalowcy:
    http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/DDS_DL4JAL/impulsator/IN
    DEX.htm i tam przeczytaj
    o impulsatorze.
    potem licznik lub mały mikroprocesor i masz.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 12. Data: 2013-04-21 22:35:02
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    nawet nie jestes w stanie sobie tego wyobrazic jaki maja miec kolor

  • 13. Data: 2013-04-21 22:53:34
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 22:35:02 UTC+2 użytkownik doktorek napisał:
    > nawet nie jestes w stanie sobie tego wyobrazic jaki maja miec kolor

    dlatego pytam

  • 14. Data: 2013-04-21 23:04:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 21.04.2013 12:36, doktorek pisze:
> [...]
    > diody po lewej stronie.
    >
    > myslalem, by to zrobic na czujniku kata skrecenia kol w samochodzie no

    Poczytaj jak działa serwomechanizm modelarski, tylko u Ciebie to będzie
    jakby jego "odwrotność". Ktoś tutaj radzi obrotowy zadajnik kodu - jak
    będziesz dużo tym kręcił to za długo nie pożyje.

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2013-04-21 23:20:22
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 23:04:45 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:

> [...]
    >
    > jakby jego "odwrotność". Ktoś tutaj radzi obrotowy zadajnik kodu - jak
    >
    > będziesz dużo tym kręcił to za długo nie pożyje.

    Sugerujesz żeby serwem modelarskim napędzał zadajnik? Da się. Tylko zaraz będzie
    pytanie jak zrobić żeby zamiast 90 stopni obrotu miał ponad dwieście.

  • 16. Data: 2013-04-21 23:41:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-21 23:04, Jakub Rakus pisze:

    > Poczytaj jak działa serwomechanizm modelarski, tylko u Ciebie to będzie
    > jakby jego "odwrotność". Ktoś tutaj radzi obrotowy zadajnik kodu - jak
    > będziesz dużo tym kręcił to za długo nie pożyje.

    Mógłby na wstępie napisać ile cykli i jaka rozdzielczość :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2013-04-22 02:11:41
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    doktorek wrote:

> [...]
    >
    > mamy galke patrzaca na wprost w pozycji 0. jesli przekrecimy ja w prawo
    > beda sie zapalac po kolei diody po prawej stronie , jesli w lewo to diody

    Jak chcesz zrobić tanio to tak jak Ci już zaproponowano: styki na kawałku
    laminatu albo kawałek folii z nadrukowanym enkoderem fototranzystory. Jak
    chcesz zrobić dokładnie, porządnie i trwale to możesz użyć czujników
    magnetycznych, np. AMS: http://www.ams.com/eng/Products/Magnetic-Position-Se
    nsors/Magnetic-Rotary-Position-Sensors

    pzdr.
    j.