eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[wroc]Gdzie dobrze wyważają koła, gdzie czajnik samochodowy? › Re: [wroc]Gdzie dobrze wyważają koła, gdzie czajnik samochodowy?
    From: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [wroc]Gdzie dobrze wyważają koła, gdzie czajnik samochodowy?
    Date: Mon, 27 Dec 2010 20:20:53 +0100

    W dniu 2010-12-26 22:57, Dawidus pisze:
    > Użytkownik "karbar"<k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zapomnij o czajniku na 12V.
    > Wodę zagotuje ( jeśli) po około 40 minutach. Tragedia. Dążysz uschnąć do tej
    > pory. To nieporozumienie. Wiem, Testowałem. Czajnik domowy ma 2000W, taki na
    > 12W ok 120W. Zaaaaaaaaaaaaapomnij

    Mam odmienne zdanie :)
    Używałem takiego czajnika, jak dobrze pamiętam to nawet od tego sprzedawcy:
    http://allegro.pl/czajnik-samochodowy-12v-bialy-reno
    mowany-1-l-fv-i1356714474.html

    Na wakacje w czerwcu kupiłem czajniczek i potrafił zagotować wodę na
    dwie herbaty (kisiele, zupki itp) w około 30 minut. Zawsze nastawiałem
    wodę wtedy kiedy wiedziałem, że się zatrzymamy za jakiś czas i woda
    gotowała sie podczas jazdy (większe napięcie w instalacji). Czajnik był
    umieszczony pomiędzy zgrzewkami wody z tyłu za siedzeniem kierowcy, tak
    aby pasażer mógł od czasu do czasu sprawdzać czy woda się już gotuje.

    To co było świetne w tym czajniku to możliwość gotowania gołąbków,
    pulpetów itp produktów w słoikach. Podczas wakacji jadaliśmy pudliszki:
    http://www.pudliszki.pl/7474.xml

    Gotowanie tego jest banalne :) Wlewamy wodę do czajnika, wstawiamy
    słoik, wchodzi na delikatny wcisk. Dno słoika prawie opiera się na
    grzałce, pokrywka jest na równi z górą czajnika. Woda jest aż do poziomu
    pokrywki. Nastawiamy taki zestaw i po około 20-30 minutach (naprawdę tak
    krótko) mamy super gorące jedzonko :)

    Na sam koniec dodam, że jedno gotowanie wody na parkingu (przy zgaszonym
    aucie) wyładowało mi na tyle akumulator, że nie mogłem zapalić.
    Kilkunasto minutowe doładowanie akumulatora pozwoliło na bezproblemowe
    zapalenie autka. Więc przestroga, aby gotowac wodę przy zapalonym
    silniku lub najlepiej podczas jazdy.

    Pozdrawiam,
    Maciek