  • Data: 2010-12-28 14:21:52
    Temat: Re: Gdzie dobrze wyważają koła, gdzie czajnik samochodowy?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Gru, 13:46, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:

    > Wiec na tej fastrydze za pomoc wiecy arowej o mocy 110W, du a 300ml
    > szklanka z grubego duraluksu wody o temperaturze 5st, zagotowa a sie w
    > oko o 4,5 minuty.

    Zmierz jescze parad i napiecie i wylicz moc
    Stawiam, ze bedzie znacznie wieksza niz te 110W

    Swieca zarowa pracuje ma temp. pracy okolo 850 stopni C i zapewne moc
    podana jest dla takiej temp., jesli masz ja w wodzie, to element
    grzejny ma ponizej 100stopni, czyli kilka razy mniej, wiec opor jest
    znacznie mniejszy, czyli wiekszy prad a zarazem moc

    nie wiem z czego jest ten element, ale opor mozna policzyc tak:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperaturowy_wsp%C3%B3
    %C5%82czynnik_rezystancji

    no i za http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/index.php/620
    /rozzarzone_swiece_czyli_rozruszac_diesla/

    Ceramiczne świece Duraterm
    Trzonem aktualnej oferty świec żarowych Boscha są wysoko wydajne
    świece Duraterm. Technologia ta wprowadzona została na rynek w
    początkach lat 90, a jej główną zaletą jest zastosowanie
    samoregulującego się elementu grzejnego. Element regulacyjny spirali
    grzejnej wykonany jest ze specjalnego, opatentowanego przez firmę
    Bosch stopu kobaltowo-żelaznego. Przy zastosowaniu takiego materiału
    opór elektryczny podnosi się wraz z rosnącą temperaturą znacznie
    szybciej niż w przypadku standardowo używanego do tego celu niklu.
    Temperatura pracy świecy podczas dogrzewania zostaje w ten sposób
    samoczynnie ograniczona. Wykluczone jest zatem przepalenie się spirali
    grzejnej przy podwyższonym napięciu lub zbyt długi czas żarzenia.
    Dzięki nowoczesnej technice żarzenia - świece Duraterm osiągają 850
    stopni Celsjusza już w 4 sekundy.

    WS