  • 21. Data: 2011-02-14 07:23:33
    Temat: Re: world Press Photo [NTG]
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 07:53:59 +0100, bans <g...@o...pl> wrote:

    >Uwaga NTG - nazywanie jej "Curie-Skłodowską" tudzież "Skłodowską-Curie"
    >wynikło tylko typowo polskiego leczenia kompleksów, ona nigdy nie miała
    >podwójnego nazwiska. Najpierw była Skłodowska, a potem Curie.

    Rze co?

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/D
    yplom_Sklodowska-Curie.jpg

    Drugi (pierwszy Nobel) był wypisany tylko z jednym nazwiskiem

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Marie_Curie-The
    ses_1903.jpg

    Czy to tobie jakieś kląpleksy nie wychodzą? ;)

    A za A.L. z fizyki daję linka do jej pracy doktorskiej:
    http://tinyurl.com/6denmzg
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2011-02-14 07:50:07
    Temat: Re: world Press Photo
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2011-02-11 16:17, Olgierd pisze:

    > Ja nie rozumiem co tam robią zdjęcia z Google Street View.

    To nie są zdjęcia z Google Street View tylko zdjęcia zdjęć z Google
    Street View ;)

    --
    Ziemo

  • 23. Data: 2011-02-14 07:52:17
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 08:23, Grzegorz Krukowski pisze:

    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/D
    yplom_Sklodowska-Curie.jpg

    Pozostaje mi tylko odszczekać i odnaleźć niedawną audycję radiową w
    Trójce lub Dwójce w której jacyś "specjaliści" przekazali taką informację :/

    --
    bans

  • 24. Data: 2011-02-14 08:20:58
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 08:52:17 +0100, bans <g...@o...pl> wrote:

    yplom_Sklodowska-Curie.jpg

    >Pozostaje mi tylko odszczekać i odnaleźć niedawną audycję radiową w
    >Trójce lub Dwójce w której jacyś "specjaliści" przekazali taką informację :/

    Słuchaliśmy tej samej (w Dwójce), ale ja pamiętam z niej że:
    (*) to generalnie różnie było z pisaniem jej nazwiska (który człon
    czy oba);
    (*) a kolejność to już całkowicie różnie (przykład: Uniwersytet Marii
    Curie-Skłodowskiej, bo w momencie nadawania nazwy uniwersytetowi, w
    nazwisku wieloczłonowym pisało się wpierw ten krótszy);
    (*) i nie ma się co oszukiwać - na Skłodowskiej nie-słowianin połamie
    sobie język a na Curie nie.

    Tak więc trzeba poczekać aż zapis audycji będzie na stronie Dwójki i
    sprawdzić jeszcze raz co tam mówili.

  • 25. Data: 2011-02-14 16:18:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-14 07:53:59 +0100, bans <g...@o...pl> said:

    > Uwaga NTG - nazywanie jej "Curie-Skłodowską" tudzież "Skłodowską-Curie"
    > wynikło tylko typowo polskiego leczenia kompleksów, ona nigdy nie miała
    > podwójnego nazwiska. Najpierw była Skłodowska, a potem Curie.

    Być może. Nigdy w to nie wnikałem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam