  • Data: 2011-02-14 08:20:58
    Temat: Re: world Press Photo [NTG]
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Feb 2011 08:52:17 +0100, bans <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    yplom_Sklodowska-Curie.jpg

    >Pozostaje mi tylko odszczekać i odnaleźć niedawną audycję radiową w
    >Trójce lub Dwójce w której jacyś "specjaliści" przekazali taką informację :/

    Słuchaliśmy tej samej (w Dwójce), ale ja pamiętam z niej że:
    (*) to generalnie różnie było z pisaniem jej nazwiska (który człon
    czy oba);
    (*) a kolejność to już całkowicie różnie (przykład: Uniwersytet Marii
    Curie-Skłodowskiej, bo w momencie nadawania nazwy uniwersytetowi, w
    nazwisku wieloczłonowym pisało się wpierw ten krótszy);
    (*) i nie ma się co oszukiwać - na Skłodowskiej nie-słowianin połamie
    sobie język a na Curie nie.

    Tak więc trzeba poczekać aż zapis audycji będzie na stronie Dwójki i
    sprawdzić jeszcze raz co tam mówili.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish