-
1. Data: 2011-12-01 01:45:13
Temat: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: marcin <l...@k...cwo>
jakie sa skutki uboczne stosowania wody zamiast plynu chlodniczego?
od razu zaznacze ze nie chodzi mi o zamarzanie, nizsza temp wrzenia oraz
korozyjnosc.
pierwsze jest bezdyskusyjne natomiast co do drugiego to nie zauwazylem
zeby sie przegrzewal silnik na wodzie.
no i ta antykorozyjnosc plynu tez mnie zastanawia. wymontowalem dzisiaj
pompe wody ktora dwa lata temu zalozylem nowa i niestety jest
zardzewiala. auto przez ten czas jezdzilo na petrygo.
czy ktos zna przypadki uszkodzenia czegos w *silniku* od stosowania wody?
gdzies ktos napisal ze na cyprze wszystkie auta jezdza na wodzie.
-
2. Data: 2011-12-01 01:55:00
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: to <t...@x...abc>
begin marcin
> czy ktos zna przypadki uszkodzenia czegos w *silniku* od stosowania
> wody?
> gdzies ktos napisal ze na cyprze wszystkie auta jezdza na wodzie.
W naszych warunkach klimatycznych proponuję zastosować mocz, zamarza w
niższej temperaturze niż woda.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
3. Data: 2011-12-01 01:57:45
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
> jakie sa skutki uboczne stosowania wody zamiast plynu chlodniczego?
>
> czy ktos zna przypadki uszkodzenia czegos w *silniku* od stosowania wody?
Jeśli woda niedestylowana, to przepustowość układu chłodzenia systematycznie
maleje od zakamienienia.
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze
-
4. Data: 2011-12-01 01:58:48
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-12-01 01:45, marcin pisze:
> jakie sa skutki uboczne stosowania wody zamiast plynu chlodniczego?
Kamień w zależności od twardości to raz ...
"Gnilność" to dwa ...
-
5. Data: 2011-12-01 02:16:13
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Kamień w zależności od twardości to raz ...
>
> "Gnilność" to dwa ...
zapomnialem dodac ze chodzi mi o demineralizowana wode.
zreszta ktos kiedys na tej grupie wyliczal ze w zwyklej sa sladowe
ilosci kamienia.
-
6. Data: 2011-12-01 02:25:34
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-12-01 02:16, marcin pisze:
>> "Gnilność" to dwa ...
> zapomnialem dodac ze chodzi mi o demineralizowana wode.
> zreszta ktos kiedys na tej grupie wyliczal ze w zwyklej sa
> sladowe ilosci kamienia.
Zajrzyj do żelazka ... teściowej ...
-
7. Data: 2011-12-01 04:11:52
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
> jakie sa skutki uboczne stosowania wody zamiast plynu chlodniczego?
>
> od razu zaznacze ze nie chodzi mi o zamarzanie, nizsza temp wrzenia oraz
> korozyjnosc.
>
> pierwsze jest bezdyskusyjne natomiast co do drugiego to nie zauwazylem
> zeby sie przegrzewal silnik na wodzie.
> no i ta antykorozyjnosc plynu tez mnie zastanawia. wymontowalem dzisiaj
> pompe wody ktora dwa lata temu zalozylem nowa i niestety jest
> zardzewiala. auto przez ten czas jezdzilo na petrygo.
>
> czy ktos zna przypadki uszkodzenia czegos w *silniku* od stosowania wody?
>
> gdzies ktos napisal ze na cyprze wszystkie auta jezdza na wodzie.
Jedyną wadą wody jest duże ciepło właściwe. Roztwór 90% glikolu i 10% wody ma
wystarczająco niską temperaturę zamarzania dla warunków klimatycznych
panujących w Polsce. A nawet jak by zamarzł to nic nie rozsadzi bo zmniejszy
objętość. Roztwór o proporcjach jakie podałem ma ciepło właściwe prawie dwa
razy mniejsze od wody. Przy samochodach użytkowanych na krótkich odcinakach
spowoduje dwa razy szybsze nagrzewanie silnika. A co do wody. Nie widzę
żadnych przeciwwskazań żeby jeździć na wodzie z kranu. Przy szczelnym układzie
chłodzenia, jak nie dolewa się co 10 kilometrów wiadra wody. Zagrożenie że
osadzi się kamień nie istnieje. A jak już ktoś sobie wymyśli że osadził mu się
kamień to do usunięcia wystarcza dosypanie do wody w układzie chłodzenia
łyżeczki kwasku cytrynowego ( do nabycia w sklepach spożywczych). Pojeżdżeniu
ze dwa dni. Spuszczeniu wody i nalaniu czego sobie kto życzy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2011-12-01 07:50:45
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "PM" <x...@w...pl>
>> zapomnialem dodac ze chodzi mi o demineralizowana wode.
>> zreszta ktos kiedys na tej grupie wyliczal ze w zwyklej sa
>> sladowe ilosci kamienia.
>
> Zajrzyj do żelazka ... teściowej ...
>
załóz korek na zbiorniczek wyrównawczy ;-)
ile Ci wody odparuje w czasie normalnej eksploatacji?
-
9. Data: 2011-12-01 09:12:11
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jb6r9o$rsg$1@inews.gazeta.pl...
> Przy samochodach użytkowanych na krótkich odcinakach
> spowoduje dwa razy szybsze nagrzewanie silnika. A co do wody. Nie widzę
> żadnych przeciwwskazań żeby jeździć na wodzie z kranu.
Ciekawe, silnik dajmy na to waży 100 kg, woda w układzie niech będzie 10 kg.
Ciepło właściwe żeliwa z 500, aluminium 1000, wody z 5000 (pi razy oko).
Blok z 80 kg głowica z 20 kg, Czyli uśredniając ciepło silnika 600.
Sumaryczne ciepło z wodą
600*100+10*5000 = 110 tys
z glikolem
600*100+10*2500 = 85 tys.
Nijak nie wychodzi 2x szybciej, różnica jednak może być już zauważalna.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
10. Data: 2011-12-01 09:53:41
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>
> czy ktos zna przypadki uszkodzenia czegos w *silniku* od stosowania wody?
Tak, ja widziałem. Wbrew pozorom, po zalaniu silnika wodą JEDEN RAZ,
kamień się nie osadzi. natomiast w silnikach które ja widziałem (praca w
dodatniej temperaturze) osadzał się rdzawy nalot. powodował on spadek
wydajności chłodzenia. Wypłukanie go samą wodą wymagało chyba ze 100
razy tyle wody ile miescił silnik, bo cały czas wypływała z niego ruda
rzeka.Teraz najlepsze. NA wielu żelaznych częściach pojawiła się korozja
wżerowa. Tzn takie dziurki-tunele, o grubości 1/4 zapałki. NAjpierw
jedna, potem druga, a po wyjęciu elementu, (kolanko w układzie
chłodzenia) rozpoczętych było tysiące. Tak więc jak producent wymaga
płynu - nie oszczędzaj. jak zezwala na wodę - lej wodę.
> gdzies ktos napisal ze na cyprze wszystkie auta jezdza na wodzie.
nie sądze. chyba ze z dodatkami jakimiś...
ToMasz