  • 1. Data: 2013-03-11 12:15:18
    Temat: wlacznik oswietlenia przed czy za trafem?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Jest sobie sytuacja typu oswietlenie LED zabudowane w meblu i zasilane
    z transformatora. Czy lepiej bedzie zamontowac wlacznik po stronie
    pierwotnej czy wtornej? Zalety odcinania 230V ktore widze, to mniejsze
    straty na jalowej pracy trafa, byc moze mniejsze zagrozenie pozarem.
    Z kolei wady - spowodowana cyklami braku i pojawiania sie zasilania
    zmniejszona zywotnosc transformatora, szczegolnie w przypadku produktu
    o jakosci trudnej do przewidzenia. Wiec koniec koncow jak bedzie
    lepiej? :). Zakladam podobny stopien latwosci obu opcji wykonania.

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2013-03-11 12:19:22
    Temat: Re: wlacznik oswietlenia przed czy za trafem?
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    "zmniejszona zywotnosc transformatora"

    To to trafo musialo by pracowac w extremalnych warunkach.

  • 3. Data: 2013-03-11 15:32:00
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > zmniejszona zywotnosc transformatora,

    Od włączania i wyłączania??? To chyba kończyliśmy różne szkoły...

  • 4. Data: 2013-03-11 16:32:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-03-11 15:32, Jack wrote:

    > Od włączania i wyłączania??? To chyba kończyliśmy różne szkoły...

    Byc moze - przynajmniej ja nie jestem elektronikiem ;)

    Biore pod uwage ze to nie jest zasilacz impulsowy czy cos bardziej
    zlozonego wzgledem trafa, ale za to pewnie niedroga chinszczyzna
    z kiepskiej jakosci izolacja ktorej po ilus cyklach nagrzania pod
    obciazeniem i ostygniecia byc moze jednak cos moze zaszkodzic. Poza
    tym byc moze znajduja sie tam jakies inne podatne na to elementy?

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2013-03-11 16:36:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2013 12:15:18 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > spowodowana cyklami braku i pojawiania sie zasilania
    > zmniejszona zywotnosc transformatora,

    Daj sobie spokój z tym pogladem, jest mało prawdopodobny. Wyłączaj przed
    zasilaczem.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-03-11 16:54:08
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-03-11 16:36, Jacek Maciejewski wrote:

    > Daj sobie spokój z tym pogladem, jest mało prawdopodobny. Wyłączaj przed
    > zasilaczem.

    Ok, dziekuje za odpowiedz.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2013-03-11 17:07:03
    Od: Jack <J...@w...pl>

    Uściślijmy - mówię o normalnym, porządnym transformatorze toroidalnym.
    Nawet nie myśl o stosowaniu elektronicznych przetwornic, bo to szajs.

  • 8. Data: 2013-03-11 17:20:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jack,

    Monday, March 11, 2013, 5:07:03 PM, you wrote:

    > Uściślijmy - mówię o normalnym, porządnym transformatorze toroidalnym.
    > Nawet nie myśl o stosowaniu elektronicznych przetwornic, bo to szajs.

    Bluźnisz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-03-11 17:29:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Bluźnisz.

    A dasz gwarancje na 25 lat ?

    Chociaz ... pecetowe zasilacze dosc dobre byly i rzadko padaly ...

    J.

  • 10. Data: 2013-03-11 18:34:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 11, 2013, 5:29:48 PM, you wrote:

    > A dasz gwarancje na 25 lat ?

    A jakie współczesne urządzenie elektroniczne tyle wytrzyma? Ale
    odpowiadając na zadane pytanie - nie widzę najmniejszego problemu w
    konstrukcji zasilacza do diod LED o trwałości 25lat. Wystarczy nie
    używać bezołowiowej cyny i kondensatorów elektrolitycznych.

    > Chociaz ... pecetowe zasilacze dosc dobre byly i rzadko padaly ...

    W poprzedniej firmie kilka obudów z zasilaczami XT dotrwało (po małej
    przeróbce oczywiście) do czasów 386. Sam używałem ponad 10 lat obudowy
    z zasilaczem AT... Musiałem przestać, bo skończyły się płyty główne do
    niej pasujące.

    Pierwszy zasilacz musiałem wymienić już za czasów ATX, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan