  • 11. Data: 2014-02-26 23:20:39
    Temat: Re: włączenie laptopa "od zewnątrz"
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-02-25 17:02, m pisze:
    > Czy zna ktoś sposób na to żeby go włączyć/wybudzić bez otwierania pokrywy?

    Jeśli wszystko inne zawiodło użyj modemu i 5V z USB, oczywiście jeśli
    jesteś w stanie zmusić bios by zasilał USB gdy zasilacz jest podłączony.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 12. Data: 2014-02-27 00:15:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.02.2014 23:20, Andrzej W. pisze:

    > Jeśli wszystko inne zawiodło użyj modemu i 5V z USB, oczywiście jeśli
    > jesteś w stanie zmusić bios by zasilał USB gdy zasilacz jest podłączony.

    Hmm, sposób interesujący, bo akurat modem USB (3g) mam i jest
    odpowiednich rozmiarów. Mógłbyś nieco rozwinąć temat? Co ma modem robić
    laptopowi żeby ten się budził?

    p. m.

  • 13. Data: 2014-02-27 00:22:17
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-02-27 00:15, m pisze:
    > Hmm, sposób interesujący, bo akurat modem USB (3g) mam i jest
    > odpowiednich rozmiarów. Mógłbyś nieco rozwinąć temat? Co ma modem robić
    > laptopowi żeby ten się budził?

    Chodziło mi o stary poczciwy modem analogowy co w tym laptopie powinien
    siedzieć. Trzeba by zobaczyć od jakiego napięcia budzi laptopa,
    normalnie to kilkadziesiąt woltów, ale może sama zmiana polaryzacji
    wystarczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 14. Data: 2014-02-27 16:15:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.02.2014 00:22, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > siedzieć. Trzeba by zobaczyć od jakiego napięcia budzi laptopa,
    > normalnie to kilkadziesiąt woltów, ale może sama zmiana polaryzacji

    No to niestety nie siedzi w nim żaden modem :(

    p. m.

  • 15. Data: 2014-03-02 14:38:45
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.02.2014 09:13, wozniak grzegorz pisze:

    > To że się nudzi nie znaczy że wchodzi na niskie taktowanie
    > i przy tym się mniej grzeje :)
    > Podaj wynik polecenia:
    > cat /sys/devices/system/cpu/cpu*/cpufreq/scaling_governo

    ondemand.

    Ale jednak się nie nudzi i xbmc.bin wchodzi na wysokie obroty a za nim
    wchodzi na te obroty wiatrak :).

    Na razie wymyśliłem protezę polegającą na tym że:
    1. governor na powersave,
    2. po 2 godzinach od nieużywania killall -STOP xbmc.bin
    3. pod klawisz jakiś podepnę killall -CONT xbmc.bin ,

    i mam nadzieję że przynajmniej problem wyjącego wiatraka będę miał z
    głowy. Ale prąd za 20zł/mc nadal będzie ciągnęło :(

    p. m.

  • 16. Data: 2014-03-05 02:15:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m" <m...@g...com> wrote in message

    > No to niestety nie siedzi w nim żaden modem :(

    Ależ ma, 56K V.926 modem, tylko schowany w środku i nawet nie wiesz o tym
    :-)
    Z zewnątrz ma tylko dziurkę :-) co wygląda jak gniazdo telefoniczne RJ11.
    Na tym zdjęciu widać go po prawej stronie od szuflady napędu DVD:
    http://www.pakwheels.com/forums/attachments/non-whee
    ls-discussions/612326d1255536660-lenovo-ibm-ideapad-
    y530-2_zmn_pakwheels-com-.jpg

  • 17. Data: 2014-03-05 15:07:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.03.2014 02:15, Pszemol pisze:
    [...]
> [...]
    > http://www.pakwheels.com/forums/attachments/non-whee
    ls-discussions/612326d1255536660-lenovo-ibm-ideapad-

    Ha! Jak on mi umknął ...

    Zdobędę więc wtyczkę do zaciskania albo urżnę kabelek telefoniczny i
    będę eksperymentował!

    p. m.