  • 1. Data: 2014-02-25 17:02:06
    Temat: włączenie laptopa "od zewnątrz"
    Od: m <m...@g...com>

    Mam laptopa, Lenovo IdeaPad Y530, który służy mi za odtwarzacz
    multimedialny (Linux+XBMC inside). Sprawuje się świetnie, tyle że jest
    jeden szkopuł - jeżeli jest złożony (a tylko w takiej formie Najlepsza z
    Żon go akceptuje w salonie), to nie mam go jak włączyć, zaś otwieranie
    pokrywy tylko po to żeby go wybudzić/włączyć jest niewygodne.

    Zaś jak jest złożony i włączony, to raz że ciągnie prąd za ok. 20zł/mc,
    dwa że wyje wiatrakami jak potępieniec, bo się grzeje.

    Czy zna ktoś sposób na to żeby go włączyć/wybudzić bez otwierania pokrywy?

    Wake on USB - próbowałem wszystkich wygooglanych recept i żadna nie
    zadziałała. Wake on LAN - nie jest podłączony do Ethernetu tylko via WIFI.

    Wypruć włącznik i umieścić z wierzchu pokrywy? Czy to da się w ogóle
    zrobić estetycznie? Czy może jest jakiś pipsztyk na krótkim kablu
    ethernetowym który wyśle sygnał WoL i nie który nie kosztuje kilkaset
    złotych?

    p. m.

  • 2. Data: 2014-02-25 18:10:15
    Temat: Re: włączenie laptopa "od zewnątrz"
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    I teraz już wiesz, dlaczego niejaki Bill G. ożenił się ze swoją sekretarką ;-))

    -----

  • 3. Data: 2014-02-25 20:00:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    m pisze tak:

    > Sprawuje się świetnie, tyle że jest jeden szkopuł - jeżeli jest
    > złożony (a tylko w takiej formie Najlepsza z Żon go akceptuje w
    > salonie), to nie mam go jak włączyć

    ależ jesteś uparty i nie chcesz użyć pilota ;)

    http://s.ecrater.com/stores/97283/4b5497cb050ef_9728
    3n.jpg

    > Zaś jak jest złożony i włączony, to raz że ciągnie prąd za ok.
    > 20zł/mc, dwa że wyje wiatrakami jak potępieniec, bo się grzeje.

    Nawet jeśli nic nie robi? To może nie zwalnia proc?

    > Wypruć włącznik i umieścić z wierzchu pokrywy? Czy to da się w ogóle
    > zrobić estetycznie?

    łatwiej zrobić z boku obudowy albo z tyłu.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-02-25 21:32:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 25 Feb 2014 17:02:06 +0100, m <m...@g...com> wrote:

    >Czy zna ktoś sposób na to żeby go włączyć/wybudzić bez otwierania pokrywy?
    >
    >Wake on USB - próbowałem wszystkich wygooglanych recept i żadna nie
    >zadziałała. Wake on LAN - nie jest podłączony do Ethernetu tylko via WIFI.
    Restore from AC power loss
    Jeśli w BIOS masz taką opcję dostępną - wyjąć baterię, włączać
    podłączając zasilanie np włączając listwę zasilającą lub podłączając
    zasilacz do gniazda.

    WAM
    --
    www.wpolskichgorach.pl
    www.spanienamazurach.pl

  • 5. Data: 2014-02-25 23:02:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 25 Feb 2014 17:02:06 +0100, m napisał(a):

    (ciach...)
    > Wake on USB - próbowałem wszystkich wygooglanych recept i żadna nie
    > zadziałała. Wake on LAN - nie jest podłączony do Ethernetu tylko via WIFI.

    Może jednak poszperać tropem Wake on wireless LAN? Tak na szybko pojawiło mi
    się np.
    http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee851581%
    28v=ws.10%29.aspx

    Choć nie wgłębiałem się w to jakoś bardzo mocno i możliwe, że to dostępne
    dla takiej ilości kart wifi, że można je policzyć na jednej ręce drwala. :)

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

  • 6. Data: 2014-02-26 01:04:09
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.02.2014 20:00, PiteR pisze:

    > ależ jesteś uparty i nie chcesz użyć pilota ;)
    >
    > http://s.ecrater.com/stores/97283/4b5497cb050ef_9728
    3n.jpg

    Powiedz jak podłączyć do wspomnianego lenovo.

    > Nawet jeśli nic nie robi? To może nie zwalnia proc?

    wydaje mi się że proc się nudzi.

    p. m.

  • 7. Data: 2014-02-26 09:13:46
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    m wrote:

    > wydaje mi się że proc się nudzi.
    >
    > p. m.

    To że się nudzi nie znaczy że wchodzi na niskie taktowanie
    i przy tym się mniej grzeje :)
    Podaj wynik polecenia:
    cat /sys/devices/system/cpu/cpu*/cpufreq/scaling_governo

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 8. Data: 2014-02-26 11:32:23
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 25 Feb 2014 18:10:15 +0100
    is the real date, " 666" <j...@g...pl> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >I teraz już wiesz, dlaczego niejaki Bill G. ożenił się ze swoją sekretarką ;-))

    Bo myślał, że po ślubie też będzie mógł jej wydawać polecenia :D

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 9. Data: 2014-02-26 14:32:20
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-02-25 17:02, m pisze:

    > Czy zna ktoś sposób na to żeby go włączyć/wybudzić bez otwierania pokrywy?

    Sprzedać i kupić ThinkPada + stację dokującą?

    T.

  • 10. Data: 2014-02-26 20:18:24
    Temat: Re: włšczenie laptopa "od zewnštrz"
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    U Gatesów na pewno - w razie jakichś problemów - Bill wychodzi, trzaska za
    sobą drzwiami, liczy do sześciu, dzwoni do drzwi, i ładuje się od nowa ;-))

    -----