eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywk mnieRe: wk mnie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wk mnie
    Date: Mon, 17 Nov 2014 17:18:28 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <s...@n...istnieje>
    References: <X...@l...net>
    <5469bf57$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
    <7903156647$20141117103838@squadack.com>
    <m4cg7n$87d$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <m4cm53$d4u$1@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: jp-at-jp-pl-eu-org
    NNTP-Posting-Host: trek.rallypl.eu.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1416244708 1953 2001:6a0:200:837b:224:1dff:fed0:57bd (17
    Nov 2014 17:18:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 17 Nov 2014 17:18:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2549581
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <m4cm53$d4u$1@node1.news.atman.pl>
    Czesław Wiśniak <c...@b...pl> wrote:
    > ktoś, ale wrotki zjedzono napisał:

    >>wrzucanie kierunkowskazu bez potrzeby niespecjalnie mi się podoba

    > To jest potrzebne temu, ktory chce cie wyprzedzic. Dajesz mu w ten sposob
    > sygnal, ze jest pusto i moze. To jest ogolnie przyjete np. wsrod kierowcow
    > ciezarowek.
    > Nigdy w nocy w trasie nie jezdziles ?

    Już nie raz taki "ułatwiacz" zepsuł mi zaplanowane wyprzedzanie...

    Kierunkowskaz znaczy "będę skręcał" (czyli w większości wypadków
    również hamował). Rozmydlania jego znaczenia, przez używanie w innym
    celu, zdecydowanie nie popieram.

    Użycie go żeby "pomóc" u wyprzedzającego powinno wywołać refleksję
    "jednak coś przegapiłem? tu jednak jest jakaś boczna droga? czy coś
    innego się wydarzyło?". I zamiast dokończyć rozpoczęty już manewr
    (to zwykle faza przyspieszania, jeszcze na swoim pasie), wypada
    wyprzedzającemu ponownie zastanowić się nad sytuacją. Zwykle okazuje
    się, że ocena była dobra i można było wyprzedzić. Ale "ułatwiacz" już
    skutecznie to uniemożliwił.

    Ewentualnie rozważam skorzystanie z takiej "podpowiedzi" tylko na
    drogach, które _bardzo_ dobrze znam. Bo tylko tam jest wystarczająco
    małym utrudnieniem.


    Widoczność (długie, prawa krawędź pasa), zachowanie przewidywalne
    (brak hamowania czy przyspieszania) i tyle. Nic więcej wyprzedzającemu
    nie jest potrzebne do sprawnego i bezpiecznego wykonania manewru.


    --
    Jacek Politowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: