  • 1. Data: 2010-03-07 18:54:11
    Temat: wiszące spójniki w joomla
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Witam,

    Jak zautomatyzować poprawianie wiszących spójników w Joomla? Chodzi o
    automatyczne wstawienie niełamliwej spacji po spójniku.

    Pozdr,
    amk

  • 2. Data: 2010-03-07 21:11:17
    Temat: Re: wiszące spójniki w joomla
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Jak zautomatyzować poprawianie wiszących spójników w Joomla? Chodzi o
    > automatyczne wstawienie niełamliwej spacji po spójniku.

    W internecie douszcza się taką formę. Nie ma sensu z tym walczyć. To nie
    DTP.

  • 3. Data: 2010-03-08 11:10:06
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak zautomatyzować poprawianie wiszących spójników w Joomla? Chodzi o
    > automatyczne wstawienie niełamliwej spacji po spójniku.

    A niby na jakiej zasadzie mialoby to dzialac? Lepiej zmus czlowieka od
    edycji tekstu, aby go lamal tak, aby na stronie to dobrze wygladalo.
    Oczywiscie, zalezy to od tego jaki masz layout.

  • 4. Data: 2010-03-08 16:42:42
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Sun, 7 Mar 2010 22:11:17 +0100, Marek napisał(a):

    > W internecie douszcza się taką formę. [...]

    A jaki organ na to zezwolił?

  • 5. Data: 2010-03-08 16:48:28
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 12:10:06 +0100, mateusx6 napisał(a):

    > Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A niby na jakiej zasadzie mialoby to dzialac?

    A czego nie rozumiesz w "automatyczne wstawienie niełamliwej spacji po
    spójniku"?

    > Lepiej zmus czlowieka od
    > edycji tekstu, aby go lamal tak, aby na stronie to dobrze wygladalo.

    Cóż, a Ty byś mógł się zmusić i nie wysyłać postów skoro nie masz nic
    sensownego do powiedzenia.

  • 6. Data: 2010-03-08 20:28:24
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 08. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) mateusx6:

    > A niby na jakiej zasadzie mialoby to dzialac?

    Funkcja odpowiadająca za wyświetlanie tekstu (pobieranie go z bazy i
    dalsze przetwarzanie, o ile takie się odbywa) na którymś etapie
    przepuszcza tekst przez
    preg_replace('/\s([:alpha:])\s/', '\1\&nbsp;').

    Oczywiście wyrażenie regularne można i trzeba dopracować, ale to już
    sobie OP zrobi we własnym zakresie.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 7. Data: 2010-03-09 07:31:28
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "S" <a...@a...abc> napisał w wiadomości

    > A czego nie rozumiesz w "automatyczne wstawienie niełamliwej spacji po
    > spójniku"?

    > Cóż, a Ty byś mógł się zmusić i nie wysyłać postów skoro nie masz nic
    > sensownego do powiedzenia.

    ta jasne... to najpierw zobacz jak podziala Twoj mechanizm w kilku
    wariantach... zreszta kolega nizej zaproponowal "niby" rozwiazanie.

  • 8. Data: 2010-03-09 09:21:10
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 09. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) mateusx6:

    > ta jasne... to najpierw zobacz jak podziala Twoj mechanizm w kilku
    > wariantach... zreszta kolega nizej zaproponowal "niby" rozwiazanie.

    Dlaczego -- jak się domyślam -- moją propozycję uważasz za ,,<<niby>>
    rozwiązanie"?

    Abstrahując od samej realizacji, bo mi chodziło tylko o przedstawienie
    sposobu jak należy sobie radzić z tego typu problemami, a nie gotowego
    rozwiązania które można zaimplementować metodą Copy'ego-Paste'a.

  • 9. Data: 2010-03-09 09:55:38
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

> [...]
    > wariantach... zreszta kolega nizej zaproponowal "niby" rozwiazanie.

    > Dlaczego - jak się domyślam - moją propozycję uważasz za "<niby>

    Bo kolega pyta o joomle... wiec, bedzie musial wziac to co zaproponowales i
    zrobic z tego plugin typu content. Moze lepiej zamiast <niby> moglem napisac
    <prawie> , tak byloby lepiej. Przepraszam :) A co do pluginu... to bardzo
    prosta rzecz.

    <?php
    defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' );
    $mainframe->registerEvent( 'onPrepareContent', 'plgSpojnik' );

    function plgSpojnik( &$row, &$params, $page=0 )
    {
    $row->text = preg_replace( '/\s+([aiouwzAIOUWZ])\s+/g', '\1\&nbsp;',
    $row->text );
    return true;
    }
    ?>

  • 10. Data: 2010-03-10 22:06:58
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > {
    > $row->text = preg_replace( '/\s+([aiouwzAIOUWZ])\s+/g', '\1\&nbsp;',

    Wielkie dzięki!!! Hurrrrrra!!!! to działa, z małymi poprawkami....
    $row->text = preg_replace( '/\s+([aiouwzAIOUWZ])\s/', ' \1&nbsp;',
    $row->text );
    nie było spacji przed spójnikiem z niełamliwą spacją.
    pozdrawiam, amk ;- )