  • 151. Data: 2010-02-28 18:41:46
    Temat: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-28 17:16, to pisze:

    > Jak parkował to sprawa jest oczywista, miał ustąpić pierwszeństwa. Jeśli
    > nie parkował tylko nie zauważył, że nie ma już miejsca na jazdę, to
    > teoretycznie zmieniał pas, więc nie włączał się do ruchu i miał
    > pierwszeństwo przed tym z lewego, trudno jednak moim zdaniem powiedzieć,
    > kto w realnej sytuacji zostałby uznany winnym.

    Owszem - jeśli są 3 pasy i jeśli ten zmieniający zmienia z lewego na
    środkowy.
    Jeśli ten co zmienia już się zatrzymał i stoi to co wtedy ?? każdy ma
    pi... wpuścić zatrzymać się rząd samochodów, żeby jaśnie pan hrabia ze
    spóźnionym zapłonem w końcu pojechał ??

    Pozdrawiam !!

  • 152. Data: 2010-02-28 18:41:47
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Prawy pas na którym zaparkowano samochody czy parking?

    Sam uznal siebie jako wlaczajacego sie do ruchu i z premedytacja zajechal
    droge. Uwazasz, ze to nie jest bycie kutasem?

    Dysiek

  • 153. Data: 2010-02-28 18:43:27
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ustąpić pierwszeństwa nikomu? Śmiała teza!
    > Na pasie ruchu na który wjeżdżał nie było nikogo, a motocyklista nie
    > sygnalizował zamiaru zmiany pasa ruchu. Tak wynika z opisu i tego się
    > trzymajmy.

    Na pasie na ktory chcial wjechac jechal motocykl, ktory w wyniku jego
    niebezpiecznego manewru musial zmienic pas ruchu i (tu juz nadinterpretacja)
    nie zdazyl wlaczyc migacza.

    Dysiek

  • 154. Data: 2010-02-28 18:44:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    Czarek Daniluk wrote:

> [...]
    > Jeśli ten co zmienia już się zatrzymał i stoi to co wtedy ?? każdy ma
    > pi... wpuścić zatrzymać się rząd samochodów, żeby jaśnie pan hrabia ze

    Z przepisów by tak wynikało, ale ciekawi mnie jakie jest orzecznictwo w
    takich sprawach. Tego nie wiem.

    --
    cokolwiek

  • 155. Data: 2010-02-28 18:46:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    Czarek Daniluk wrote:

> [...]
    > Jeśli ten co zmienia już się zatrzymał i stoi to co wtedy ?? każdy ma
    > pi... wpuścić zatrzymać się rząd samochodów, żeby jaśnie pan hrabia ze

    Przecież tych, co już są na środkowym musi przepuścić w każdej sytuacji.
    Obojętne czy zmienia pas czy też włącza się do ruchu.

    --
    cokolwiek

  • 156. Data: 2010-02-28 18:50:55
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-28 17:10, DoQ pisze:

    > Art. poprosze :)
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Wyjedź tak niech Ci ktoś przypier... w bok, wtedy Policja nauczy Cię
    odpowiednich przepisów i tego co należy uczynić włączając się do ruchu.

    Pozdrawiam !!

  • 157. Data: 2010-02-28 18:55:09
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 18:29:14 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

    > jeśli wyjedziesz mu przed koła tak że
    > musi go zmienić - wymusiłeś pierwszeństwo,

    Racja.

    > a to że zmienia pas to też
    > musisz przewidzieć włączając się - że może ktoś zmieniać pas bez
    > sygnalizacji

    Nie. PoRD art. 4. Masz zakładać że będzie sygnalizował zawczasu i
    wyraźnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 158. Data: 2010-02-28 18:56:52
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-28 15:50, DoQ pisze:

    > Ale Tobie nawet nie przejdzie przez myśl, że to motocyklista mogł
    > sprowokować zdarzenie?
    > Jeśli motocyklista włączałby się do ruchu , założyłby tu wątek to
    > znalazłbyś powód na winę złego zachowania katamaraniarza. Typowa
    > bezmyślna solidarność dwóch kółek...

    Jakby to motocyklista włączał się do ruchu to byłoby bziuuuuuuu i tyle
    byś go widział, nie byłoby żadnej sprawy ;)

    Pozdrawiam !!

  • 159. Data: 2010-02-28 18:59:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Na pasie na ktory chcial wjechac jechal motocykl, ktory w wyniku jego
    > niebezpiecznego manewru musial zmienic pas ruchu i (tu juz
    > nadinterpretacja) nie zdazyl wlaczyc migacza.

    hmm
    z tgo co pisał watkotwórca - motocyklista jechał po lewym pasie, on chciał
    wjechac na prawy i gdy zaczął manewr, motocyklista zjechał na prawy pas.
    Cos ci sie, Dysiek pokiełbasiło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 160. Data: 2010-02-28 19:05:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > wjechac na prawy i gdy zaczął manewr, motocyklista zjechał na prawy pas.

    Ja rozumiem to inaczej - byc moze zle. IMHO watkotworca stal na prawym pasie
    i chcial wjechac na lewy, na ktorym jechal motocyklista. Skrajnie lewy pas
    byl pusty i odbil na niego motocyklista po zajechaniu mu drogi.

    Rysunek

    x - moto
    o - autor watku

    Dysiek