eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[win] dzialka szybkostrzelne - dzwiekRe: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
  • Data: 2011-10-08 21:35:00
    Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik " kenobi" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j6p7s6$gbn$...@i...gazeta.pl...
    > może i czesto nie ma, ale szybkie napieprzanie realtime
    > w dziesiec otwartych kanalow na raz is much mor fun

    Znam przynajmniej jedną grę, której twórcy też tak myśleli... no i potem
    trzeba było wydawać "sound patch".

    > (niestety zdaje sie ze ta lagujaca nawet podobno o 30 ms
    > a do tego ew nawet znieksztalcajaca zapora (system+driver+karta)
    > stojacamiedzy procem a membraną nie wydoli)

    Nie jest (chyba) tak źle. Nie wiem też, w czym ci system operacyjny
    przeszkadza - sterownik to jest właśnie część systemu (logicznie rzecz
    ujmując).

    > Tak naprawde chcialbym moc sterowac membrana tak jak steruje
    > sie prockiem, nie znam sie np na tym np. 'jak szybko membrana potrafi
    > reagowac na zmiane voltage na kabelku', ale niskopoziomowe i

    Zależy jaka. Głośnik powinien wyrabiać się do około 8 kHz, może nawet 20
    kHz - czyli 5 mikrosekund.

    > Ale jedno nie wiem czy ktos z elektronikow potrafi zrobic
    > taka przystawke a drugie to trzeba by odpalac spod jakiegos
    > systemu Realtime; ktos wie wogole jaka plynnosc ramek /

    "Przystawkę" to możesz sam sobie zrobić - poszukaj "convox plug" w
    wikipedii. Doradzałbym jednak optoizolację... jeżeli nie lubisz zapachu
    spalonej płyty głównej o poranku.

    > (mam wrazenie ze c64 stal pod tym wzgledem wiele (**)
    > lepiej rozpierdzielona winda (*))

    Słusznie: masz wrażenie. CBM C64 był całkiem milusi, ale jechał na 1 MHz
    CPU, czyli ponad 1000 razy wolniej niż teraz można na jakimkolwiek złomie.

    SID był 3-kanałowy, więc nie puściłbyś 10 kanałów na C64.

    Nota bene, odgłosy "szczałów" w grach zwykle nie mają wiele wspólnego z
    prawdziwym dźwiękiem - np. realnie pociski naddźwiękowe nie robią ani
    "ziuuu", ani "fiuuu", ani "bang".

    Poza tym realne dźwięki są głośne - do popękania bębenków włącznie - a
    przecież nie o to chodzi w grach żeby gracz skulił się na ziemi i dygotał w
    szoku bitewnym, lub przez parę minut nic nie słyszał. Albo aby sąsiadom
    wyleciały szyby, pies zaczął wyć i włączył się alarm w samochodzie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: