  • Data: 2010-03-22 02:10:59
    Temat: Re: wiertarka PIKO
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.pl.spamland> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Bia?y wrote:

    > Zwiedzasz jak?s Castorame i szukasz "mikronarz?dzia" w cenie 3x ta?szej
    > ni? Proxxon. Ja kupi?em Mac Allister za jakies 110z?. ?apie od 1.5mm. I
    > w tym momencie zwiedzasz rega? z elementami do Dremela i Proxxona i ze
    > zdumieniem zauwazasz wymienne szcz?ki ?api?ce od ~0.4mm (ostatnio
    > widzialem za 12z?). Pasuj?. I masz wiertark? z wysok? pr?dko?ci?
    > oborotowa, stabiln? z mo?liwo?ci? mocowania w stojaku.
    >
    > Ewentualnie kupujesz to:

    http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_s
    zlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

    ughhhh... mam takie cos... nie wiem jak to mozesz polecac do wiercenia
    plytek... to jest jeszcze gorsze niz to 'piko' i nie ma w ogole momentu
    obrotowego, tylko obroty. mozna to zatrzymac palcem, a jak uda ci sie nie
    zlamac wiertla przy wwiercaniu (przy tych obrotach jakie to osiaga i biciu
    jakie posiada to jest to b. trudne zadanie...) to potrafi nagle 'stanac
    deba' w polowie plytki.
    dodatkowo masz kupe denerwujacego halasu i drobniutkiego pylu rozrzucanego
    dookola... i smrod palonego epoksydu ;p

    mozna temu ograniczac prad, ale wtedy staje sie mega slabe, i da sie wiercic
    tylko 'swiezutkim' wiertlem...

    meczylem sie tym dosc dlugo zanim nie kupilem piko i zdecydowanie odradzam,
    chodciaz jest ekstra do polerowania plytek do termotransferu przy uzyciu
    szczotki mosieznej :)

    zaleta piko jest to ze ma duzy moment (ma przekladnie), wiec mozna spokojnie
    dorobic ogranicznik pradu (chocby zarowka) i dalej da sie tym wiecic.
    osobiscie co precyzyjniejsze otwory wierce zasilajac ja z po prostu 5V i
    daje rade sie tak przewiercic bez problemu.
    bardzo polecam piko+stojak , tym da sie wiercic az do kompletnego stepienia
    wiertla i osiaganiu takiej sily nacisku ze wietlo sie lamie :)