    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: wielodziedziczenie
    Date: Thu, 17 May 2012 12:24:36 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 17 May 2012 05:54:01 +0000, M.M. napisal:

    > Cześć
    >
    > Co myślicie o wielodziedziczeniu? Zdaje się że temat
    > wywoływał kontrowersje i w wielu językach nie ma.

    Bardzo użyteczne, używam namiętnie w Pythonie i C++. W Pythonie
    dodatkowo polecam metaklasy, nawet przy wielodziedziczeniu daje
    się ich używać syntetyzując metatypy - w Pythonie nie takie rzeczy
    da się robić.

    > Właśnie piszę coś w języku w którym nie mam wielodziedziczenia i
    > wspomagam się agregacją. Niestety jest to okupione tym,
    > że mam już dziesiątki klas które mają po 10-15 identycznych,
    > jednoliniowych metod. Gdybym miał wielodziedziczenie to bym
    > po prostu dopisał jedną lub dwie dodatkowe klasy po przecinku.
    >
    > Dlaczego wielodziedziczenie wywoływało tyle sprzeciwów? Wydaje
    > się że to było dobre.

    Jest dobre, wiele rzeczy jest dobrych. Nie da się jednocześnie
    stworzyć języka mającego wszystko i języka prostego w obsłudze.
    Do tego dochodzą szczegóły implementacyjne. Taka Java miała być
    prosta, więc nie ma wielodziedziczenia, chociaż przypuszczam,
    że istnieje lepiej brzmiąca oficjalna wersja "dlaczego".

    Edek