  • 21. Data: 2012-05-31 08:55:51
    Temat: Re: większe spalanie 1.9 TDI BXE 105 KM
    Od: " pszpia" <p...@N...gazeta.pl>

    Arbiter <n...@h...com> napisał(a):

    > zrób logi dynamiczne VAGiem, zloguj grupy 005, 008 010, 011. Zobacz jak
    > pompki, czy nie leją, jakie są korekty, jak ładuje turbo, jakie wskazania
    > MAF etc, jak ustawienia rozrządu.
    >

    > Z logami będzie można już coś wnioskować. Potrzebny interfejs KKL, program
    > ściagniesz za darmo (demo). Logi wkleisz tu http://vaglog.rtnet.pl/ watek
    > wrzucisz na odpowiednie forum i ludzie pomogą
    >
    > Spalanei które opisujesz moim zdaniem nie jest normalne

    Dzięki wszystkim za rady. Mój błąd, że nie podałem o jaki samochód chodzi. Mam
    Leona 2007r. Jest on lżejszy niż Octavie, a one potrafią mniej paliwa pobierać
    (z tymi samymi silnikami). Dlatego coś raczej nie tak jest, ale tragedii nie
    ma, bo nie pali 10l jak innym wypowiadającym się ;-)

    Zaleje go pod korek i zobaczymy jaki wynik osiągnie i ewentualnie może uda się
    znaleźć jakiegoś speca na Podkarpaciu odnoście tych TDI aby wyłapał co nie tak.

    Thx.

  • 22. Data: 2012-05-31 09:21:11
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ...robię dość krótkie trasy na codzień i po co mam zbędny
    > balast wozić w baku

    Sorry za lekką złośliwość, ale dziwniejszego/weselszego
    tłumaczenia dawno nie słyszałem ;-))). Można jeszcze nie
    jeść śniadania, będzie jeszcze lżej ;-))

  • 23. Data: 2012-05-31 09:39:00
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > 6,7 przy spokojnej jeździe to bardzo dobry wynik choć nie
    > wiem jaki masz
    > samochód.
    > Mam dokładnie taki sam silnik w seacie altea.

    Bardzo dobry? Altea jest chyba +- rozmiarów octavii, chyba
    że się mylę. Gdyby mi paliła tyle przy spokojnej jeździe to
    bym pojechał do serwisu :-). Jadąc umiarkowanie nawet w 3-4
    osoby nie powinna wziąć dużo więcej niż 5 litrów. Sprawdzone
    wielokrotnie, jeżdżę tym ponad 6 lat i wcale nie
    kapeluszniczo :-). Na dłuższych trasach w Polsce (kilkaset
    km) z rodziną i bagażem mi wychodzi ok. 5. Powiem więcej, w
    3 osoby i pełen bagażnik, ok. 7000 km (Niemcy i Francja)
    dużo szybszej jazdy niż "spokojna" i auto średnio nie
    spaliło dużo więcej niż 6 l/100 km. Może 6,5... Z 7000 km
    można już wyciągnąć dość wiarygodną średnią :-).

    > Przebieg obecny to 48 tys. spalanie średnie z całego tego
    > przebiegu jakieś
    > 8,5 l/100 km. W trasie przy normalnej jeździe spala
    > średnio 7,5 l/100, w
    > mieście jakieś 9-10 l/100 (jak cisnę to i 12 weźmie).

    Nie mówię tego złośliwie, ale udaj się do dobrego serwisu bo
    to nie jest normalne spalanie tego silnika.

    > Ale dla równowagi napiszę, że potrafiłem raz uzyskać na
    > dłuższym odcinku (ok.
    > 120km) spalanie 5,9 l/100 ale nie jest to jazda na moje
    > nerwy.

    To albo masz słabe nerwy, ale naprawdę jakąś usterkę. Żeby
    spalić prawie 6/100 to naprawdę trzeba nieźle deptać :-).

  • 24. Data: 2012-05-31 09:42:26
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Bez przesady... W mieście może i tak, ale w trasie lub jak
    > ruszam od
    > zera z zamiarem wejścia na przelotową powyżej 80 km/h od
    > dwójki wzwyż
    > kręcę pod czerwone. Przy wyprzedzaniu również, najczęściej
    > redukcja na
    > 3 i ogień. Nie pamiętam już kiedy przejechałem mniej niż
    > 900km na
    > baku, z reguły jest to 1000 lub ciut więcej :> Padaka to
    > Octavia 2.

    Jest dokładnie tak jak mówisz. Ja co prawda rzadko kręcę do
    czerwonego, ale tak 3,5-4.000. I żeby sfajczyć takie ilości
    o jakich niektórzy tu piszą to naprawdę albo trzeba prawie
    całą trasę stać w korku, albo mieć popsuty silnik :-).

  • 25. Data: 2012-05-31 09:48:53
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > (z tymi samymi silnikami). Dlatego coś raczej nie tak
    > jest, ale tragedii nie
    > ma, bo nie pali 10l jak innym wypowiadającym się ;-)

    Wiesz, może i tragedii nie ma, ale po cholerę płacić za
    paliwo 30-40% więcej? Pojedź do speca, zapłacisz nawet parę
    stówek, ale szybko Ci się zwróci na kosztach paliwa. Poza
    tym nie wiadomo czy takie nadmierne spalanie pozostaje bez
    wpływu na silnik i osprzęt...

  • 26. Data: 2012-05-31 10:36:06
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 31 May 2012 09:21:11 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Sorry za lekką złośliwość, ale dziwniejszego/weselszego
    > tłumaczenia dawno nie słyszałem ;-))). Można jeszcze nie
    > jeść śniadania, będzie jeszcze lżej ;-))

    Taa, i włączyć do diety laxigen :)

    AK

  • 27. Data: 2012-05-31 10:59:13
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-31 08:55, pszpia pisze:

> [...]
    > znaleźć jakiegoś speca na Podkarpaciu odnoście tych TDI aby wyłapał co nie tak.

    Ja też mam w Seacie Altea silniczek 1.9TDI 105 KM tyle, że BJB i
    pomimo, że nie stosuję eco-drivingu, to średnie spalanie z 40 tys. km,
    liczone na podstawie tankowań, wynosi 6,1 l/100 km.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 28. Data: 2012-05-31 14:45:28
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> wrote in message
> [...]

    możesz się śmiać ale tak jest jak jadę w jakąś daleką trasę kilkaset kilometrów
    to leję do pełna ale jak się kręcę koło domu i tankuję raz na 10 dni to po co
    skoro i tak obok stacji przejeżdżam co 2 dzień ?

    Pzdr
    Piotrek

  • 29. Data: 2012-05-31 16:04:43
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > możesz się śmiać ale tak jest jak jadę w jakąś daleką trasę kilkaset
    > kilometrów to leję do pełna

    I dzięki temu to jest mniej śmieszne?

    ale jak się kręcę koło domu i tankuję raz na 10 dni to po co
    > skoro i tak obok stacji przejeżdżam co 2 dzień ?

    Ja codziennie przejeżdżam koło 3 stacji. Powinienem codziennie tankować po 5
    litrów? ;->

  • 30. Data: 2012-05-31 16:46:14
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ale jak się kręcę koło domu i tankuję raz na 10 dni to po co
    > Ja codziennie przejeżdżam koło 3 stacji. Powinienem codziennie tankować

    no właśnie nie rozumiem co jest w tym śmiesznego że tankuję 30 litrów a nie np.
    55 ? ja rozumiem że jak bym rozcieńczał ropę wodą to byłby powód do śmiechu ale
    to ile wlewam do baku ?

    Pzdr
    Piotrek