eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywidocznosc pasow a odpowiedzialnoscRe: widocznosc pasow a odpowiedzialnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx
    02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Sat, 16 Oct 2010 10:24:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: widocznosc pasow a odpowiedzialnosc
    In-Reply-To: <i96h8e$ufh$1@news.onet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1010161017460.2188@quad>
    References: <T...@n...onet.pl>
    <i7o775$ikm$1@inews.gazeta.pl> <i7sugo$8db$1@news.onet.pl>
    <T...@n...onet.pl>
    <i8afgm$kct$2@news.onet.pl>
    <T...@n...onet.pl>
    <i8h4pf$nk4$1@news.onet.pl>
    <T...@n...onet.pl>
    <i8iih8$4he$1@news.onet.pl>
    <T...@n...onet.pl>
    <i96h8e$ufh$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 29
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1287217586 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27029 83.15.167.123:61174
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2318585 pl.soc.prawo:656345
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 14 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W dniu 07.10.2010 14:34, T...@s...in.the.world pisze:
    >> No, ok.
    >> Ale jesli dojdzie do kolizji, a drugi kierowca bedzie jechal tak, jakby
    >> widzial te pasy ( a w rzeczywistosci na pamiec)?
    >
    > No to trzeba rozważyć konkretny przypadek.

    I tu IMVHO leży odpowiedź na pytanie - wyznaczone pasy zasadniczo
    "pozwalają na więcej", a jednocześnie ich niewyznaczenie nie daje
    żadnych praw innym kierującym, więc trudno będzie znaleźć przypadek
    w którym kierujący "niewidzący pasów" jakkolwiek mógłby legalnie
    spowodoważ zagrożenie.

    Dajmy na to - możliwość wyprzedzania z prawej.
    "Niewidzący pasów" nie jest uprawniony do zajechania drogi albo
    dajmy na to doprowadzenia do kolizji w ten sposób, że "wydaje mu
    się iż tamten z tyłu nie ma prawa do wyprzedzania" - skoro
    zmienia pas, ma ustąpić jadącemu po tym pasie (to że tamten
    przy okazji wyprzedza nic nie zmienia w kwestii pierwszeństwa).

    Pytanie więc brzmi: czy Titus może podać przypadek, w którym
    brak widoczności pasów mógłby powodować "legalne" zachowanie
    kierującego nie widzącego tych pasów prowadzące do kolizji.
    Przypomnę, że znaki poziome zasadniczo 'powtarzają' znaczenie
    oznakowania pionowego.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: