-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx
02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
Date: Sat, 16 Oct 2010 10:24:17 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: widocznosc pasow a odpowiedzialnosc
In-Reply-To: <i96h8e$ufh$1@news.onet.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1010161017460.2188@quad>
References: <T...@n...onet.pl>
<i7o775$ikm$1@inews.gazeta.pl> <i7sugo$8db$1@news.onet.pl>
<T...@n...onet.pl>
<i8afgm$kct$2@news.onet.pl>
<T...@n...onet.pl>
<i8h4pf$nk4$1@news.onet.pl>
<T...@n...onet.pl>
<i8iih8$4he$1@news.onet.pl>
<T...@n...onet.pl>
<i96h8e$ufh$1@news.onet.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 29
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1287217586 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27029 83.15.167.123:61174
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2318585 pl.soc.prawo:656345
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 14 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> W dniu 07.10.2010 14:34, T...@s...in.the.world pisze:
>> No, ok.
>> Ale jesli dojdzie do kolizji, a drugi kierowca bedzie jechal tak, jakby
>> widzial te pasy ( a w rzeczywistosci na pamiec)?
>
> No to trzeba rozważyć konkretny przypadek.
I tu IMVHO leży odpowiedź na pytanie - wyznaczone pasy zasadniczo
"pozwalają na więcej", a jednocześnie ich niewyznaczenie nie daje
żadnych praw innym kierującym, więc trudno będzie znaleźć przypadek
w którym kierujący "niewidzący pasów" jakkolwiek mógłby legalnie
spowodoważ zagrożenie.
Dajmy na to - możliwość wyprzedzania z prawej.
"Niewidzący pasów" nie jest uprawniony do zajechania drogi albo
dajmy na to doprowadzenia do kolizji w ten sposób, że "wydaje mu
się iż tamten z tyłu nie ma prawa do wyprzedzania" - skoro
zmienia pas, ma ustąpić jadącemu po tym pasie (to że tamten
przy okazji wyprzedza nic nie zmienia w kwestii pierwszeństwa).
Pytanie więc brzmi: czy Titus może podać przypadek, w którym
brak widoczności pasów mógłby powodować "legalne" zachowanie
kierującego nie widzącego tych pasów prowadzące do kolizji.
Przypomnę, że znaki poziome zasadniczo 'powtarzają' znaczenie
oznakowania pionowego.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 18.10.10 11:04 Krzysiek Kielczewski
- 23.10.10 14:28 Gotfryd Smolik news
- 23.10.10 18:39 Krzysiek Kielczewski
- 23.10.10 19:40 Gotfryd Smolik news
- 23.10.10 22:14 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=