    From: "Donaldcb" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: web2 i USENET II
    Date: Thu, 18 May 2006 01:53:23 +0200

    news:446ed18e$1@news.home.net.pl...

    > ALe napisz, jak tego dokonasz? Przez fizyczną eksterminację? Sądowy
    > zakaz dostępu do sieci jednostkom niepożądanym? Czy może przez rażenie
    > prądem niepokornych?

    Skąd takie pomysły? W Internecie kwalifikowanym nie byłoby miejsca na
    anonimowość. Niestety nie przyczynia się ona do utrzymywania wysokiego
    poziomu merytorycznego Internetu prostego. W systemach web2 i USENET II
    użytkownicy identyfikowani byliby swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem.
    Potwierdzenie tożsamości kandydata mogłoby się odbywać w specjalnie do tego
    przeznaczonych komórkach uniwersyteckich. Do weryfikacji autentyczności
    służyłby podpis elektroniczny. Oznacza to, że użytkownicy wysyłający spam
    itp. traciliby automatycznie szacunek środowisk naukowych. Ponadto konta
    użytkowników, którzy dopuściliby się naruszenia regulaminu Internetu
    kwalifikowanego byłyby natychmiast usuwane, bez widzimisię. Natomiast sama
    decyzja o przyjęciu kandydata w poczet Internetu kwalifikowanego byłoby
    podejmowane na podstawie specjalnych testów kwalifikacyjnych. Od tej zasady
    istniałoby kilka wyjątków, np. nie musiałyby ich przechodzić osoby
    legitymujące się tytułem doktora wzwyż w dziedzinach matematyki, fizyki lub
    informatyki. Wszystkie prace zamieszczane na web2 byłyby wcześniej
    recenzowane przez wyznaczone do tego osoby. Od tej reguły również można
    wprowadzić pewne odstępstwa, np. procedury takiej nie musiałyby przechodzić
    pozytywnie zarecenzowane prace magisterskie, doktorskie i profesorskie. Nie
    bez znaczenia pozostaje tu fakt imiennego sygnowania dokumentów, bowiem
    użytkownik zamieszczający jakiekolwiek materiały, musi się liczyć z tym, że
    będą je oceniali pracownicy naukowi. Będzie to stanowiło formę stymulacji do
    umieszczania prac o jak najwyższym poziomie merytorycznym.