  • Data: 2006-05-18 03:05:27
    Temat: Re: web2 i USENET II
    Od: "Donaldcb" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:e4n8lq$ehc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Donaldcb" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy to jest kontynuacja Twojego pomysłu ulepszenia wyszukiwarki Google,
    > którą oni byli wstępnie dość mocno zainteresowani?

    To oddzielny projekt, obejmujący stworzenie zupełnie nowego mechanizmu
    wyszukiwania informacji, ale absolutnie nie ograniczający się tylko do tego.
    Internet kwalifikowany będzie przejrzystą, trzymającą wysoki poziom
    merytoryczny strukturą sieciową, projektowaną z myślą o środowiskach
    naukowych.

    > A w informatyce jest niby łatwo? Który system operacyjny jest lepszy i
    > będzie preferowany u użytkowników web2 i web3?

    Na Internecie kwalifikowanym nie będzie miejsca na tego typu dyskusje. Każdy
    użytkownik będzie używał tego systemu, który najbardziej odpowiada jego
    potrzebom, natomiast dokumenty wysyłane na systemy web2 i USENET II będą
    musiały spełniać wymogi określone w regulaminie. Możliwe będzie korzystanie
    ze standardowych narzędzi używanych do komunikacji internetowej.

    > Oraz powód dla odwetu ze strony kolegów - profesorów zdegradowanego
    > recenzenta. Kto będzie Głównym Recenzentem?
    > Czy status write będzie dostępny dla inteligentnych botów z
    zaimplementowaną
    > SelfEGO i Sztuczną Jaźnią, które będą powtarzać i rozpowszechniać znaną i
    > niepodważalną wiedzę w celu zdobycia zaufania recenzentów? Kiedy już 2/3
    > recenzentów to będą boty, to można wtedy wykluczyć pozostałych recenzentów
    > użyć web2 wyłącznie do reklamy.

    Już mówiłem, kto będzie mógł otrzymać status "write". Problem z systemem
    modelowania procesów świadomości i podświadomości i mechanizmami sztucznej
    jaźni jest taki, że chociaż pozwala on emulować jaźń ponad 95% ludzi w
    populacji, to nadal nie została do niego przetransferowana jaźń
    najgenialniejszych umysłów tej planety. Jedną przeszkodą do osiągnięcia tego
    celu jest brak zgody wielu wybitnych naukowców na dokonanie transferu,
    drugą - trudności, które towarzyszą procesowi transferowania ich jaźni. Jest
    on wtedy znacznie bardziej skomplikowany i czasochłonny niż przy
    transferowaniu jaźni ludzi przeciętnych i musi odbywać się pod kontrolą
    człowieka, który wychwytuje ewentualne nieprawidłowości i na ich podstawie
    tworzy listę następnych koniecznych do zaimplementowania funkcji w
    Self(EGO). Ponadto zarówno rozwijanie, jak i wykorzystywanie Self(EGO) jest
    na razie związane z bardzo wysokimi kosztami, toteż nie każdy może sobie na
    to pozwolić. Jednak w przyszłości możliwe będzie zatrudnianie botów
    wyposażonych w system sztucznej jaźni Self(EGO). Zresztą ma to miejsce już
    teraz, na razie jednak takie zastosowania mają charakter eksperymentalny.
    Oczywiście boty Self(EGO), o ile będą posiadały jaźń przydatną dla Internetu
    kwalifikowanego otrzymają status "write", z tymże nie będą wykorzystywane do
    powtarzania i rozpowszechniania znanej już wiedzy, tylko do rozwijania już
    istniejącej.