  • Data: 2011-01-13 20:34:49
    Temat: Re: wd green dyski
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <ignlct$c09$1@mx1.internetia.pl>, identifikator: 20040501
    napisał(a):

    > czy to prawda, że greeny wd to straszne muły?

    To zależy z czym porównujesz, ale porównując do dysków tej samej klasy
    to nie są mułami. Prędkość rzędu 80MB/s (kontra 100MB/s seagate 7200.12).

    > ponoć jak nie pracują zmniejszają sobie prędkość do 5400 obr/min, a
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?

    Nie wiem dokładnie jak to robią, ale dyski "wyłączają się" po 8 sekundach
    bezczynności. I na tym polega ich cała cichość i energooszczędność.
    Wg mnie (niczym nie poparte doświadczalnie) jest to zdecydowanie gorsze
    rozwiązanie, niż dysk pracujący 24/7.

    > napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

    Na dysk systemowy nigdy bym ich nie polecał. Na dysk dodatkowy, jak
    najbardziej, ale po zwiększeniu czasu przejścia w tryb uśpienia do
    przynajmniej 20-30 minut.
    Ja czas przejścia w tryb uśpienia dysku WD zmieniam programem hdparm.
    Hasła do google: wd green "hdparm -S"

    Jacek