    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w teren / off-road - co wybrac
    Date: Tue, 22 Jun 2010 06:23:03 +0200

    Użytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hvod5n$8fn$1@inews.gazeta.pl...
    > hej
    >
    > szukam autka do zabawy w terenie i na male wyprawy
    >
    > mysle o:
    >
    > Nissan Patrol
    > Jeep Cherokee
    > Jeep Wrangler
    >
    > (w tej kolejnosci)
    >
    > budget jakies 20kpln
    >

    > co byście obstawiali? albo gdzie dokladniej mozna poszukac wiedzy?

    Po kolei - na wyprawy ani Wrangler ani Cherokee się nie nadają, bo
    awaryjność tych pojazdów wyklucza bezstresowe wykorzystanie ich na
    wyprawach.
    Cherokee nie ma ramy, więc ostra jazda w terenie wcześniej czy później
    kończy się radosnym "zdefasownowaniem" nadwozia - drzwi się nie domykają,
    coś zaczyna odstawać, itp. Aczkolwiek miło wspominam ten wózek, bo dzięki
    temu że nie ma ramy, jest lekki, co w połączeniu z niezniszczalnym silnikiem
    4.0 + automat daje niesamowitą sprawność przy pokonywaniu terenowych
    przeszkód.
    Wrangler będzie drogi w zakupie, bo to "legenda bezdroży Jeep", co
    najczęściej wiąże się z tym, że nie dość, że niejednokrotnie legendarna
    wytrzymałość w terenie była sprawdzana, to oprócz tego koszty naprawy
    Wranglera nie są najniższe - bo sypie się strasznie (wiek, wytrzymałość
    mechanizmów, kiepskie silniki).
    Patrol GR - krótki - świetne auto na pierwszą terenówkę, ale ma jedną
    zajebistą wadę - gdyby nie ona, byłby to wręcz idealny pojazd w teren. Wada
    to całkowicie zjebany od A do Z silnik 2.8 TD - a to praktycznie jedyna
    jednostka napędowa, z którą będziesz w stanie nabyć to auto. I słowo
    "zjebany" nie jest tutaj użyte przypadkowo. Od razu musisz odłożyć c.a. 5
    tysięcy złotych, bo tyle kosztuje doprowadzenie go do kultury po tym, jak
    spotka Cię typowa dla tych aut przypadłość przegrzania silnika i popękania
    głowicy (a dzieje się to - wierz mi - w zupełnie przedziwnych momentach). Za
    to dla odmiany samochód ten ma praktycznie niezniszczalne zawieszenie - żeby
    toto zepsuć to nie wiem co trzeba zrobić - mi się jeszcze nie udało, pomimo,
    że różne rzeczy tym autem wyprawiałem, nawet takie z pozoru niemożliwe.

    I jeszcze jedno - za 20 tysięcy spokojnie kupisz sensownie utrzymane
    wszystkie z w/w pojazdów. Patrol będzie nawet po małych przeróbkach ;)
    uskuteczniających jego właściwości terenowe.

    Jeśli nigdy nie miałeś terenówki to najlepsze opcje to:
    - Vitara (benzyna lub diesel)
    - Isuzu Trooper (benzyna V6 + gaz jest idealna)

    Warunkowo - Patrol, jeśli obejrzysz go z kimś, kto ma o tym aucie pojęcie.

    Jurand.