  • 71. Data: 2010-12-03 14:48:13
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2010 14:44, Mario pisze:

    > To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
    > musisz świecić.
    > BPNMSP :-)

    To przez tych, co jeździli bez świateł póki jeszcze cokolwiek widzieli.

    Tudzież sklerotyków.

    Niestety - przez idiotów powstają idiotyczne przepisy. Ja osobiście
    jestem za jeżdżeniem "na światłach" cały rok przez całą dobę - ale z
    drugiej strony tkwiąc w korku czy choćby stojąc za kimś w oczekiwaniu na
    zmianę sygnału na skrzyżowaniu - wyłączam sobie oświetlenie albo
    przynajmniej przestawiam na pozycyjne.

    Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie -
    się zmieni), ale dlatego, że lubię mieć dobrze naładowany akumulator bez
    konieczności ciągłego podłączania go do ładowarki.

  • 72. Data: 2010-12-03 14:48:33
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:49, Cavallino pisze:
    > Co zrobisz jak tak trzeba?
    > Takie są realia klimatyczne i nie ma co się upierać.
    > Zakaz ma tylko zmusić debili którzy tego nie rozumieją, do dostosowania
    > się.

    Ochoo, Cavallino vel konio. Idz juz sie lepiej przygotowywac do kłótni z
    Cyfrą o to ze masz prawo zerwac abonament bo nie transmituja polskiej piłki.

    Skad sie tacy ludzie biora???

  • 73. Data: 2010-12-03 14:49:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 14:37, PesTYcyD pisze:

    > Ale ja nie mam zamiaru.

    Aha, czyli nie wiesz jak to wygląda w przepisach (oraz w
    rzeczywistości), ale będziesz udowadniał, ze jest tak jak piszesz?

    > Jeżeli tak ciebie to interesuje to poszperaj samemu.

    Pytałem o przepisy w tej materii, ale jak widzę mało tego, ze ich
    nie znasz, to jeszcze będziesz powtarzał rewelacje z tv.

    > Dla mnie jest oczywistą oczywistością, że jeżeli w Niemczech
    > zostanie wprowadzony obowiązek jazdy na oponach zimowych to takie należy
    > założyć.

    Aha. Każą założyć jesienne to też takie założysz i będziesz pytał co
    to znaczy, kiedy i gdzie.

    > I nie potrzebuje definicji, żeby mieć pewność że opona zimowa
    > jest oponą zimową.

    Dobre, dobre. Tak samo jak nie potrzebujesz definicji jakie wymagania
    (i kiedy) ma spełniać opona nazywana 'zimową'?

    > Nie wiem co by ta definicja miała zmienić. Oznaczenia
    > zastosowania opon są jasne i zrozumiałe. Jeżeli mimo to masz problem,
    > zawsze możesz zasięgnąć fachowej pomocy przy zakupie takowych opon.

    Widzisz, ja nie ma problemu - prosiłem o przedstawienie stosownych
    zapisów prawnych, które definiuję obowiązek posiadania 'zimowego'
    ogumienia. Jak widzę nie doczekam się tego i nadal będę czytał, że
    w Niemczech jest obowiązek jazdy na zimówkach, podobnie jak wcześniej
    czytałem o podobnym obowiązku w Szwecji.

    > Policjant sprawdzający twoje ogumienie wykona to poprzez nachylenie się
    > nad kołami twojego samochodu i sprawdzeniu oznaczeń. Więc powiedz mi po
    > co tobie ta definicja?

    Choćby po to, bym wiedział jakich oznaczeń może tam się doszukiwać,
    kiedy i gdzie.

  • 74. Data: 2010-12-03 14:52:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Policjant sprawdzający twoje ogumienie wykona to poprzez nachylenie się
    > nad kołami twojego samochodu i sprawdzeniu oznaczeń. Więc powiedz mi po
    Może dlatego, że obecne oznaczenia, to jest zdaje się dobra wola
    producentów. Równie dobrze możesz sobie na prezerwatywie gwiazdkę
    flamastrem maznąć i machać potem policmajstrowi przed oczami, twierdząc,
    że masz zimowe gumy :->

    Maciek

  • 75. Data: 2010-12-03 14:52:33
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A widzisz minimalną różnicę w obciążeniu? Raz ten sam samochód ma ton
    > kilka, raz kilkanaście i raz jedzie przy -15, raz przy +15. Opona
    > oczywiście ma go pewnie trzymać w każdych warunkach. Takie rzeczy to
    > tylko w Erze :-P

    Takie same obciążenia działają na oponę letnią i to od -20 to +30 i daje
    radę więc czemu by zimowa miała nie wytrzymać od -20 do +10?

  • 76. Data: 2010-12-03 14:53:23
    Temat: Re: w niemczech tylko na zim?wkach
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012031408210.39237@moon.astro.
    amu.edu.pl...
    On Fri, 3 Dec 2010, Agent wrote:

    > Nie no pewnie, zimowe opony w temp. powyzej 0 zachowują sie jak guma
    > Hubba-Bubba i starczają na 1000 km

    W osobówce, gdzie ciśnienie w oponie wynosi zwykle ok. 2 barów z pewnością
    nie. W przypadku opony auta ciężarowego napompowanej do 6 lub więcej barów
    nie byłbym już tego taki pewien... ;-)

    Ale twierdzisz że opona letnia się nie rozrywa bo jest wykonana z twardzszej
    gumy?

  • 77. Data: 2010-12-03 14:55:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:52, Agent pisze:
    > Takie same obciążenia działają na oponę letnią i to od -20 to +30 i daje
    > radę więc czemu by zimowa miała nie wytrzymać od -20 do +10?
    Bo jest (w uproszczeniu) wykonana z bardziej plastycznego materiału?

    Maciek

  • 78. Data: 2010-12-03 14:56:52
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-12-03 14:48, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > drugiej strony tkwiąc w korku czy choćby stojąc za kimś w oczekiwaniu na
    > zmianę sygnału na skrzyżowaniu - wyłączam sobie oświetlenie albo

    A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach? Ileż to
    problemu rozwiązuje? Jeżeli natężenie oświetlenia spada do jakieś tam
    granicy to światła się włączają i już... problem z tymi co im zawsze
    jest jasno rozwiązany... To samo podczas wjazdów do tuneli.
    Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy
    dziennej.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 79. Data: 2010-12-03 14:58:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2010 14:49, Artur Maśląg pisze:

    > Aha, czyli nie wiesz jak to wygląda w przepisach (oraz w
    > rzeczywistości), ale będziesz udowadniał, ze jest tak jak piszesz?

    Ten typ tak ma - upierdliwa menda bez krzyny chęci ni umiejętności do
    merytorycznej dyskusji.
    [ciach]

    > Aha. Każą założyć jesienne to też takie założysz i będziesz pytał co
    > to znaczy, kiedy i gdzie.

    Ordung mus sein! ;)

    I ciesz się, że nie ma jeszcze opon dziennych, nocnych, weekendowych,
    miejskich i podmiejskich ;->

  • 80. Data: 2010-12-03 14:58:50
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:

    > To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
    > musisz świecić.
    > BPNMSP :-)

    Taaa a podobno mamy parcie na ekologie... Choć szczególnie zimą chętnie
    przyczynie się do efektu cieplarnianego...

    Pozdrawiam
    Rafał