eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Date: Thu, 26 Feb 2009 21:53:09 +0100
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@n...piechotka.com.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@n...piechotka.com.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@n...piechotka.com.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@n...piechotka.com.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@n...piechotka.com.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@n...piechotka.com.pl>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciej Piechotka"

    >Dlatego preferencje ujawnione to są... preferencje ujawnione. Tzn. nie
    >ważne czy mówię A > B jeśli robię B zamiast A. Nie rozumiem problemy.

    No właśnie problem jest w tym, że obserwator interpretuje zachowanie
    i wymyśla jakież to ja preferencje mam. Podczas, gdy - na przykład -
    przy danym działaniu one w ogóle nie muszą być brane pod uwagę.
    Przykład skrajnie przerysowany - farba zielona produkowana jest w EU w
    "zielonych" fabrykachg, farba niebieska produkowana jest w Chinach w
    trujących środowisko fabrykach wykorzystujących więźniów politycznych.
    Od obserwatora zależy, czy zinterpretuje moją decyzję pomalowania pokoju
    na niebiesko jako manifest poglądów, czy po prostu decyzję estetyczną.

    >Nie ma. Dlatego jest to zaliczane do wolności negatywnych obok
    >np. wolności słowa.

    No to się zgubiłem.
    A, wiem gdzie. Już widzę w cytacie. IMHO mylisz np. wolność do edukacji
    z przymusem edukacyjnym. Wolność do edukacji oznacza, że nie zostanę np.
    nieprzyjęty do szkoły dlatego, że nie jestem pochodzenia szlacheckiego.

    >Rozumowanie np. z wolnością prasy przedstawiłem jakiś czas temu -
    >dlaczego przy własności ona automatycznie jest a przy jej braku
    >teoretycznie może być ale łatwo ją zdławić.

    Sugerujesz, że przy prywatnej własności mediów jest automatycznie
    wolność mediów? Oj, daleki byłbym od takich twierdzeń.

    O ile.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I SAW NOTHING UNUSUAL IN THE TEACHER'S
    \ K...@e...eu.org / LOUNGE(Bart Simpson on chalkboard in episode