  • 41. Data: 2010-09-02 17:30:18
    Temat: Re: w laptopie: SSD czy HD?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-02 12:52, MC pisze:
    > Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > To już stary model. Raczej nie będzie się sam czyścił.

    Znaczy się trzeba się z tym nauczyć żyć...

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

  • 42. Data: 2010-09-06 07:38:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.09.2010 17:28, poli pisze:
    > Nie wiem czy zmieniło się do dziś coś w tym temacie, ale do niedawna
    > dyski można było używać w każdej pozycji byle nie "do góry nogami".

    Dzisiaj nie ma takich ograniczeń, choć sam bym tak dysku nie
    montował. Inna sprawa, że trudno używać komputera przenośnego
    położonego dołem do góry...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 43. Data: 2010-09-06 07:44:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.09.2010 08:51, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Ciekaw jestem, jak bedzie wygladal pobor pradu w dyskach SSD, gdy
    > znacznie zwieksza one swoja pojemnosc. Np. z dzisiejszych "typowych"
    > 32-64 GB do 512 GB, 1 TB czy wiecej.

    Wszystko zależy od tego, jaka jest proporcja poboru mocy
    sterownika i pamięci buforowej do pamięci Flash EEPROM.
    Nie mam niestety takich informacji, ale podejrzewałbym,
    że pamięć Flash nie jest tu największym odbiorcą energii.
    Tym bardziej, że wysokoczęstotliwościowe układy sprzęgające
    SATA są dosyć energochłonne, a mikroprogramowane sterowniki
    dysku (często wręcz z wbudowanym normalnym rdzeniem ARM)
    nie są wcale tak oszczędne.

    Poza tym wzrost pojemności będzie musiał się wiązać ze
    wzrostem skali integracji, a więc i zmniejszeniem poboru
    mocy w przeliczeniu na jeden bit.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 44. Data: 2010-09-06 08:18:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-06, o godz. 09:38:59
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > Dzisiaj nie ma takich ograniczeń, choć sam bym tak dysku nie
    > montował. Inna sprawa, że trudno używać komputera przenośnego
    > położonego dołem do góry...

    Dawniej też nie za bardzo były ograniczenia poza - czasami - wzmianką
    w instrukcji. Pamiętam serię komputerów Optimusa (jeszcze za czasów
    486/Penium 60 MHz) gdzie dyski 80 i 120MB były mocowane w uchwytach nad
    zasilaczem elektroniką do góry. Czemu tak były wykonane ucgwyty w
    obudowie nie mam pojęcia - w każdym razie inaczej niż "na plecach"
    dysku nie dało rady tam wsadzić bo nie paswoały otwory montażowe. Kilka
    tysięcy sztuk (to była seria zamówiona przez MEN dla szkół) działało
    bez większych problemów przez swój czas i nie użytkownicy na awarie
    dysków jakoś specjalnie częściej niż na inne modele nie narzekali.

    Zdrówko

  • 45. Data: 2010-09-06 11:16:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-06 10:18, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > bez większych problemów przez swój czas i nie użytkownicy na awarie
    > dysków jakoś specjalnie częściej niż na inne modele nie narzekali.

    Zamontowanie dysku "do góry nagami" nie powinno być specjalnie
    szkodliwe.
    Były obudowy w których dyski montowało się pionowo i też nikt
    specjalnie nie skarżył się na awaryjność, dziś spotyka się
    często obudowy na dyski zewnętrzne z możliwością postawienia
    ich w pionie i też nie słychać o jakiejś pladze awarii z tego
    powodu.
    Najweselej wyglądał montaż HD w Amigach 1200 w oryginalnej
    obudowie, dysk leżał pochylony pod kątem. Mam dysk który
    przepracował tak kilka lat i jeszcze jest sprawny.
    :-)