    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: w laptopie: SSD czy HD?
    Date: Mon, 6 Sep 2010 10:18:44 +0200

    Dnia 2010-09-06, o godz. 09:38:59
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > Dzisiaj nie ma takich ograniczeń, choć sam bym tak dysku nie
    > montował. Inna sprawa, że trudno używać komputera przenośnego
    > położonego dołem do góry...

    Dawniej też nie za bardzo były ograniczenia poza - czasami - wzmianką
    w instrukcji. Pamiętam serię komputerów Optimusa (jeszcze za czasów
    486/Penium 60 MHz) gdzie dyski 80 i 120MB były mocowane w uchwytach nad
    zasilaczem elektroniką do góry. Czemu tak były wykonane ucgwyty w
    obudowie nie mam pojęcia - w każdym razie inaczej niż "na plecach"
    dysku nie dało rady tam wsadzić bo nie paswoały otwory montażowe. Kilka
    tysięcy sztuk (to była seria zamówiona przez MEN dla szkół) działało
    bez większych problemów przez swój czas i nie użytkownicy na awarie
    dysków jakoś specjalnie częściej niż na inne modele nie narzekali.

    Zdrówko