  • 71. Data: 2015-04-14 11:53:57
    Temat: Re: w końcu
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.04.2015 o 02:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale czy drzewo, to jest faktycznie najlepsze co może być w skraju jezdni?
    > I czy skraj jezdni to najlepsze z możliwych miejsc dla drzewa?

    Nie twierdzę że należy sadzić nowe w skraju jezdni, ale skoro już są, to
    przecież nie są zupełnie do niczego.

    Pomijam kwestie estetyczne, bo niektórzy na tej grupie chyba wolą
    księżycowe krajobrazy żeby tylko dało się kilka km/h więcej przycisnąć.
    Walory ekologiczne i turystyczne też są tutaj passe. Ale takie szczegóły
    jak to że drzewa zatrzymują śnieg nawiewany z pola?

    > Bo coś mi się wydaje że drzewa wolałyby rosnąć w lesie, a drogi wolałaby
    > umożliwiać w razie czego w miarę bezpieczne ich opuszczenie.

    Drzewom to raczej jest wszystko jedno. Ale JA wolę mieć przy drodze
    drzewa a nie ekrany. Tak, Cavallino splonkował mnie za kapelusznictwo :).

    > Oczywiście, czasami można się zastanowić czy jak już drzewo rośnie przy
    > jakiejś lokalnej drodze, to może i można je zostawić.
    > Ale ogólnie, jako przydrożna "norma" są raczej bez sensu, zwłaszcza na
    > głównych drogach gdzie jest duży ruch.

    Problem w tym że są wycinane wszędzie, głównie na drogach lokalnych.

    p. m.

  • 72. Data: 2015-04-14 12:05:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup

    > Przeczytaj jeszcze raz _powoli_.
    >
    > Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć
    > się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo
    > ciężarówka jadąca 90.

    ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 73. Data: 2015-04-14 12:05:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > To miałbys okazje sie czegos nauczyc...?

    mówisz, że na Ciebie już za późno?

  • 74. Data: 2015-04-14 12:06:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Mam wrazenie, ze to ty mylisz droge z torem przeszkód...

    drzewa rosna na środku drogi?

  • 75. Data: 2015-04-14 12:26:36
    Od: "pisczyk" <d...@w...pl>

    > Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć
    > się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo
    > ciężarówka jadąca 90.

    Czyli pomału dochodzimy do absurdu - instalowanie urządzeń uniemożliwiających
    debilom wyprzedzanie na trzeciego.

    > A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę?

    Pomoże o tyle, że pozwoli znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo
    uniknięcia wypadku. Mniej zapierdalaczy = mniej wypadków.

    > Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny
    > śmierci na drodze utożsamiasz z "zapierdalaczami"?
    > Ergie

    Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększają ilość wypadków
    śmiertelnych na drogach. Jak lubią to niech wyniosą się na puste lotnisko
    i tam poustawiają gęsto betonowe przeszkody dla podniesienia "atrakcji".
    Niestety za mało jest policji, fotoradarów na drogach.

  • 76. Data: 2015-04-14 13:32:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny?

    Wiem. A skoro obaj to wiemy to podasz jakiś powód dla którego mielibyśmy na
    tym pozostać a nie po prostu to niebezpieczeństwo ograniczyć?

    Skoro drzewa odpowiadają za 10% śmierci (nie wypadków - bo za te odpowiadają
    kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego myślącego jest oczywiste że skoro
    wycinając drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyciąć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2015-04-14 13:33:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego myślącego jest oczywiste że skoro
    > wycinając drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyciąć.

    to nie drzewa odpowiadają za 10% śmierci tylko sprawcy wypadków. Więc
    może zacznijmy od eleminacji prawdziwego powodu wypadków

  • 78. Data: 2015-04-14 13:36:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "pisczyk" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > i tam poustawiają gęsto betonowe przeszkody dla podniesienia "atrakcji".
    > Niestety za mało jest policji, fotoradarów na drogach.

    A jak już wyeliminujesz "zapierdalaczy" (np. przez elektroniczne
    ograniczniki montowane w autach) i wyprzedzających na trzeciego (zrobisz
    barierki na środku jezdni) przyjmiesz wreszcie do wiadomości że np. jak Ci
    pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże, a brak przydrożnych
    drzew jak najbardziej zwiększy Twoje szanse na przeżycie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2015-04-14 14:39:50
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    two/news-chca-wyciac-drzewa-sa-grozne-dla-kierowcow,
    nId,1715282

    > Nie na tyle, aby zasłużyć na karę śmierci.

    Precz z drzewami-mordercami!

  • 80. Data: 2015-04-14 14:42:10
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Ergie pisze:
> [...]
    > uciec to w jaki niby sposób zasługuję na nagrodę Darwina?

    > Jakie barierki? Wystarczy wyciąć drzewa tak aby uciekając przed czołówka

    barierki są tańsze. Chowasz sie w rowie czy dopiero na polu za rowem?