  • 61. Data: 2015-04-13 22:26:27
    Temat: Re: w końcu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-13 o 14:27, Liwiusz pisze:
> [...]
    olicja-jest-kolizja-a-moglo-byc-kilka-ofiar,3342613,
    art,t,id,tm.html

    > Co cię tak śmieszy? Wyjaśnij rozumnym.

    Trudno jest rozumnym wyjaśnić bezrozumne zachowanie młodych kierowców ;)
    Zwłaszcza tych w BMW ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2015-04-13 22:40:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Madrości kogos kto 5km dziennie wokół komina robi?
    > Jak ci ktos wylatuje na czołówke to zadna predkosc nie bedzie dobra...

    a gdyby tu przedszkole w przyszłości było?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2015-04-13 23:33:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > mylisz drogę z torem wyścigowym

    Mam wrazenie, ze to ty mylisz droge z torem przeszkód...

  • 64. Data: 2015-04-13 23:33:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > a gdyby tu przedszkole w przyszłości było?

    To miałbys okazje sie czegos nauczyc...?

  • 65. Data: 2015-04-14 02:17:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 19:11:41 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Trafnych wyborów życzę.

    On wtedy zeskakuje szybko z siodełka i chowa się za tym drzewem co to je
    właśnie chcą wyciąć ;)

  • 66. Data: 2015-04-14 02:24:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 16:17:28 +0200, m napisał(a):

    > Bo drzewa to zupełnie niepotrzebne?

    Ale czy drzewo, to jest faktycznie najlepsze co może być w skraju jezdni?
    I czy skraj jezdni to najlepsze z możliwych miejsc dla drzewa?

    Bo coś mi się wydaje że drzewa wolałyby rosnąć w lesie, a drogi wolałaby
    umożliwiać w razie czego w miarę bezpieczne ich opuszczenie.

    Oczywiście, czasami można się zastanowić czy jak już drzewo rośnie przy
    jakiejś lokalnej drodze, to może i można je zostawić.
    Ale ogólnie, jako przydrożna "norma" są raczej bez sensu, zwłaszcza na
    głównych drogach gdzie jest duży ruch.

  • 67. Data: 2015-04-14 09:35:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > na starych drogach trzeba zwolnic a nie zap... jak kurczak bez glowy
    > jesli jest wasko to tez jedziemy wolniej

    Masz dom kryty strzechą?

    Nie ma sensu utrzymywanie skansenu na drogach. Zostawmy kilka oddcinków jako
    atrakcję turystyczną z ograniczeniem, a reztę zamieńmy na _współczesne_
    bezpieczne drogi.

    > --Drzewa trzeba po prostu posadzić dalej od drogi. Alternatywnie można
    > drogę przesunąć w jedną stronę i uratować połowę tego rzekomego "zabytku".
    > ale jestes swiadomy ile rosnie drzewo ? i jakie sa koszta "przesuwania
    > drogi" ?

    A jesteś świadomy ile kosztuje życie ludzkie?

    > pomysl nad ktorym tak zawziecie dyskutujemy pochodzi z portalu interia,
    > ktory mowiac oglednie nie cieszy sie zbytnia wiarygodnoscia :-) tak wiec
    > bez napinki, to zwykla podpucha ....

    Nie wiem, czy podpucha, ale pomysł ani nie jest nowy ani wyjątkowy. Wiele
    lat temu w którymś skandynawski kraju podjęto już taką decyzje - wycinka
    wszystkich drzew rosnących bliżej niż x metrów. Statystyki pokazują spore
    zmniejszenie ofiar śmiertelnych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2015-04-14 09:39:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >Pytanie nie powinno brzmieć czy wyciąć drzewa bo odpowiedź jest oczywista.
    >Pytanie dlaczego nikt 25 lat wcześniej nie posadził drugiego szpaleru 5 m
    >dalej tak by teraz po wycince tych rosnących za blisko drogi pozostały
    >jakieś inne.

    > No bo tam prywatne pole jest.
    > I co - wywlaszczyc ?

    Oczywiście - dokłądnie tak samo jak ma to miejsce przy poszerzaniu różnych
    dróg krajowych albo zamienianiu 2x1 na 2x2.

    > I nas co prawda 25 lat temu to wlasnie PGR likwidowano ...

    Nie chodzi konkretnie o 25 lat, może być 20 a może 30. Chodzi o to by
    _najpierw_ sadzić nowe drzewa a dopiero później wycinać _stare_ .

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 69. Data: 2015-04-14 09:44:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Może dlatego że wyjechałeś za szybko na taką drogę w takim nieodpornym
    > pojeździe i nie zdążyłeś zahamować.

    Przeczytaj jeszcze raz _powoli_.

    Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć
    się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo
    ciężarówka jadąca 90.

    > Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić
    > z dróg pustynie. I ja głosuję właśnie za taką opcją.

    A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę?
    Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny
    śmierci na drodze utożsamiasz z "zapierdalaczami"?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2015-04-14 10:04:52
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 06:42, megrims pisze:
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-chca-wyciac-drzewa-sa-grozne-dla-kierowcow,
    nId,1715282

    E, a ja myślałem że to u nas.