  • 1. Data: 2010-06-04 08:36:40
    Temat: video sender - opinie o ekploatacji
    Od: " pat" <p...@W...gazeta.pl>

    planuję zakupić sprzęt jak z linku poniżej

    używał ktoś czegoś podobnego, odległość do przesłania ok 5 m , dwie gipsowe
    ściany po drodze

    warto to kupić ?

    http://www.allegro.pl/item1054655684.html

    http://www.allegro.pl/item1053344940.html

  • 2. Data: 2010-06-04 14:42:36
    Temat: Re: video sender - opinie o ekploatacji
    Od: M <m...@g...com>

    Na 2,4 GHz czyli będzie się wzajemnie zakłócać z WiFi. O ile
    urządzenia WiFi potrafią współdzielić kanał (nasłuchują i nadają jak
    stwierdzą że kanał jest wolny) i jakoś to działa, taki video sender
    raczej nadaje nośną cały czas i blokuje kanał. Z kolei pobliskie
    sieci WiFi (a czasem i dalsze, jak jakiś "trzepak" przesadzi z mocą)
    mogą zakłócać przesyłany obraz. Jakby chociaż te urządzenia miały
    jakieś lepsze antenki kierunkowe zamiast dookólnych, by nie siać
    wszędzie gdzie popadnie... Dla czystej wygody (by nie ciągnąć 5m
    kabla) IMHO nie warto - kabel to kabel :).

    No i ten "niemiecki sprzęt będzie służyć przez lata", niemiecka to w
    nim pewnie tylko nazwa handlowa a reszta to China Export...

  • 3. Data: 2010-06-04 15:19:59
    Od: "AW" <1...@t...pbz>

    Użytkownik "M" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    Zgadzam się w 100% ,
    na taką odległość to są kable osiągalne
    w akceptowalnej cenie .
    Nic nie zastąpi dobrego kabla !

    --
    AW

  • 4. Data: 2010-06-05 09:19:42
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Na 2,4 GHz czyli będzie się wzajemnie zakłócać z WiFi.

    Zgadzam się. U mojego klienta router z WiFi zakłócał
    słuchawki bezprzewodowe (2,4 GHz), więc sądzę że takie coś
    także zakłóci :-). A na marginesie klient miał o to dziwne
    pretensje do mnie ;-))).

  • 5. Data: 2010-06-05 11:07:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zgadzam się. U mojego klienta router z WiFi zakłócał słuchawki
    > bezprzewodowe (2,4 GHz), więc sądzę że takie coś także zakłóci :-). A na
    > marginesie klient miał o to dziwne pretensje do mnie ;-))).

    A tak zapytam - jak to jest z tymi zakłóceniami? Dziś mam wrażenie, że
    wszystko działa na 2,4GHz... dotychczas to sobie tłumaczyłem tak, że
    przecież to jest wiele kanałów "wokół" 2,4GHz. Podobnie, jak mówi się
    GMS 900MHz, a tam jest także wiele częstotliwości, wiele różnych
    kanałów... No ale teraz sam się zaczynam zastanawiać - na ile różne
    urządzenia 2,4GHz mogą siebie zakłócać? Pytam, bo niedawno miałem taki
    przypadek, że telefon nie działał... zasięg (3G) był na full, ale próba
    połączenia kończyła się fiaskiem... podobnie - telefon dzwonił, ale po
    odebraniu dostawałem komunikat "błąd połączenia". Czy mogło to być
    spowodowane instensywnym użytkowaniem sieci WiFi przez kilka laptopów w
    niedużym pomieszczeniu?
    W sumie to mi wstyd za takie lamerskie pytanie ;)... Ale dotychczas bym
    się nie zastanawiał - to, że jedno i drugie działa na 2,4GHz nie
    oznaczało dla mnie, że się będą zakłócać ;)... No ale teraz sam nie wiem
    - więc tak z ciekawości zapytam ;)..

    Konop

  • 6. Data: 2010-06-05 12:16:43
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > działa na 2,4GHz nie oznaczało dla mnie, że się będą
    > zakłócać ;)... No ale teraz sam nie wiem - więc tak z

    To wcale nie jest lamerskie pytanie wbrew pozorom :-). Ale
    niestety nie odpowiem Ci na nie, nie zagłębiam się w
    łączność bezprzewodową. Do swoich klientów doprowadzam tylko
    kable, a WiFi robią już na własne ryzyko :-). Odpada mi 90%
    problemów z siecią...

  • 7. Data: 2010-06-07 07:28:26
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komunikat "błąd połączenia". Czy mogło to być spowodowane instensywnym
    > użytkowaniem sieci WiFi przez kilka laptopów w niedużym pomieszczeniu?

    Pasmo bezpłatne (niechronione) jest wąskie i współdzielą je WiFi,
    transmitery audio, video itp. Uzytkownicy płacący za częstotliwość (3G) mają
    oddzielne kanały.

  • 8. Data: 2010-06-07 07:49:30
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 4, 10:36 am, " pat" <p...@W...gazeta.pl> wrote:

    > planuję zakupić sprzęt jak z linku poniżej
    > używał ktoś czegoś podobnego, odległość do przesłania ok 5 m , dwie gipsowe
    > ściany po drodze

    Zapomnij. Te proste urządzenia nie mają żadnej stabilizacji
    częstotliwości nadawania i pływają z temperaturą jak im się żywnie
    podoba. Przy okazji poziom emisji ma się nijak do norm, więc używam
    takiego ustrojstwa aktualnie do tesotowania WiFi - zatyka toto
    transmisję skutecznie i dokumentnie, kanał można sobie wybrać kręcąc
    napięciem zasilania :)
    Transmisję video daje się czasem i przypadkiem uzyskać, ale jakość
    jest taka sobie, a poziom wkurwienia sąsiadów - wysoki.

    Marek

  • 9. Data: 2010-06-09 06:29:36
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

> [...]

    > wszędzie gdzie popadnie... Dla czystej wygody (by nie ciągnąć 5m
    > kabla) IMHO nie warto - kabel to kabel :).

    nie wiem jak zaklocanie, ale:

    to sa antenki kierunkowe, planarne, specyficznie wytrawiony kwadracik z
    laminatu, używam czegoś takiego po modyfikacji i troche do innych celów ale
    wlasnie dlatego troche badalem ch-ke, jest w ksztalcie asymetrycznego
    motylka-maczugi, wzdluz osi mozna tym wyciagnac nawet 300m zasiegu w
    otwartym terenie. kiedys wrzucilem dokladny rysunek na elektrode, wyladowal
    w dziale wi-fi 2,4GHz. 5 m przez 2 suche gipsoscianki przeleci bez
    problemu. jesli uzywasz audio to bedzie ciut zaszumione ale przy typowym
    programie tv to ne przeszkadza. ten sender ma "wlasne' 4 kanaly.
    ciekawostka: ma toto kanal zwrotny po 433MHz dla pilotów - po wypruciu udało
    mi sie z tego zrobic bezprzewodowy rs232 bez żadnych zabaw w przekodowywanie
    na jakieś manczestery itp. wg roznych autorytetow z netu nie mialo to prawa
    dzialac, ale że o tym nie wiedzialem, to poszedlem w empirie i dziala :)

  • 10. Data: 2010-06-09 06:53:45
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > Transmisję video daje się czasem i przypadkiem uzyskać, ale jakość
    > jest taka sobie, a poziom wkurwienia sąsiadów - wysoki.

    raczej się mylisz - serduszkiem sendera (tego większego) jest to:
    http://smutec.pl/share/sender_x10_DSCI5035.jpg (po zdjęciu ekranu)
    zasilane 3,3V i sądząc po opisie pracujące w jakimś standardzie X10.
    wchodzi wideo i 2x audio, 1 z 4 predefiniwanych kanałów wybierasz
    podając 1 na właściwego pina.