  • 1. Data: 2011-10-24 11:10:55
    Temat: via toll inaczej
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    Witam,
    moze to pytanie okaze sie pytaniem swiadczacym o totalnym moim
    laicyzmie. Jednak zaryzykuje...
    Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja
    z autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach, a
    teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
    Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?

    pzdr
    Bartek

  • 2. Data: 2011-10-24 11:11:47
    Temat: Re: via toll inaczej
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Uýytkownik "Barti" <> napisa¸ w wiadomoćci ...

    > Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja z
    > autostrad?

    a masz na to jakieć przekonujˆce dowody?

  • 3. Data: 2011-10-24 11:13:37
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-24 11:10, Barti pisze:
> [...]
    > Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja
    > z autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach,

    Nie płaciły na bramkach, tylko miały winiety na wszystkie autostrady. A
    obecny system jest działa nie tylko na autostradach, ale też na
    większości (albo wszystkich) dróg krajowych. I jest zwyczajnie droższy.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-10-24 11:21:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Oct 2011 11:10:55 +0200 osobnik zwany Barti
    wystukał:

> [...]
    > teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady? Co
    > takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?

    Ciężąrółki płaciły z awiniety a za przejazd autostradami płaciło państwo

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-10-24 11:21:40
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2011-10-24 11:11, Tadeusz pisze:

    > Uýytkownik "Barti" <> napisa¸ w wiadomoćci ...

    > a masz na to jakieć przekonujˆce dowody?

    ukrytym celem mojego pytania bylo sprowokowanie rozmowy czy faktycznie
    tak jest :) Ja moge bazowac tylko na danych przedstawianych przez media.
    A media, przynajmniej w przedstawianych artykulach na grupie, trabia o
    masowej ucieczce tirow z drog ekspresowych i platnych. Podobno media
    klamia...

  • 6. Data: 2011-10-24 11:26:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-24 11:13, Grejon pisze:

    > Nie płaciły na bramkach, tylko miały winiety na wszystkie autostrady.

    Obowiązkową.

    > obecny system jest działa nie tylko na autostradach, ale też na
    > większości (albo wszystkich) dróg krajowych. I jest zwyczajnie droższy.

    Widzisz, z tym "droższy" to radziłbym jednak ostrożność w ocenach,
    ponieważ wielu przewoźników twierdzi, że obecny system wcale droższy
    nie jest. Co gorzej - wcześniej winietę musiał mieć (parę kPLN)
    i jechał gdzie chciał, teraz może kombinować i nie płacić, a co
    za tym idzie wcale nie z powodu niby droższego systemu, a wręcz
    przeciwnie.

  • 7. Data: 2011-10-24 11:35:30
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2011-10-24 11:26, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > i jechał gdzie chciał, teraz może kombinować i nie płacić, a co
    > za tym idzie wcale nie z powodu niby droższego systemu, a wręcz

    Czyli problem jest w mentalnosci? Oni nam dolozyli nowa (co nie znaczy
    kolejna wyzsza, bo w tym wypadku nowe zastapilo stare), to my bedziemy
    kombinowac i sie nie damy? Taki pretekst do oszukiwania?

    pzdr bartek

  • 8. Data: 2011-10-24 11:54:50
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 11:21, masti pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 24 Oct 2011 11:10:55 +0200 osobnik zwany Barti
    > wystukał:

    > Ciężąrółki płaciły z awiniety a za przejazd autostradami płaciło państwo

    Poprawka, ciężarówki płaciły za winiety a za ich przejazd autostradami,
    my. Teraz my będziemy płacić za zniszczone drogi lokalne. A korzyści
    będą mieli przewoźnicy.

    A.

  • 9. Data: 2011-10-24 11:56:14
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Barti wrote:

> [...]
    > jezdzily autostradami placac na bramkach, a teraz nagle oplaty za
    > drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady? Co takigo zmienil

    Przejazd 1 km tirem po A2 Kulczyka kosztuje 1,27pln (1pln Kulczyka +
    0,27 ktore trzeba oddac do budzetu).
    Do tej pory, po okazaniu waznej winiety, tiry byly wpuszczane za
    szlaban bez oplat, a 'brakujace' 1pln byly wyplacane AWSA z budzetu.

    Teraz tiry musza placic same za siebie, a 1,27pln/km to jest chora cena
    (500% ceny kilometra na autostradzie panstwowej).

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 10. Data: 2011-10-24 12:08:19
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Barti" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli problem jest w mentalnosci? Oni nam dolozyli nowa (co nie znaczy
    > kolejna wyzsza, bo w tym wypadku nowe zastapilo stare), to my bedziemy
    > kombinowac i sie nie damy? Taki pretekst do oszukiwania?

    Problem jest taki: kiedyś płacili stałą opłatę i jeżdzili gdzie chcieli.
    Teraz płacą za odcinek. Więc obojętnie czy rocznie wyjdzie to taniej czy
    drożej (podejrzewam jednak że w większości sporo drożej) i tak będą jeździć
    poza autostradą bo jak nie trzeba płacić to nie płacą.