  • Data: 2012-07-15 23:58:22
    Temat: Re: via-auto
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 15 Jul 2012 21:59:29 +0200, megrims wrote:

    > Od jakiegoś czasu można zakupić do osobówki VIA-Auto.
    > To taki transponder do auta, aby nie trzeba było się
    > zatrzymywać, brać bilet i płącić za odcinki zarządzane
    > przez GDKiA. Dzisiaj dotyczy to tylko A2 Konin-Stryków
    > oraz A4 Wrocław-Gliwice. Korzysta się z bramek dla ciężarówek.
    > Mniej stania - tak przynajmniej reklamują to w punkcie
    > obsługi klienta. Zakupiłem to urządzenie. I dwie
    > rzeczy mnie wkurwiają. Kiedy to urządzenie jest
    > zamontowane wewnątrz pojazdu, to za chuja nie jest
    > odczytywane. Może metalizowane szyby w CL'u blokują
    > jakieś-tam fale.

    Tak - metalizowane i ogrzewane szyby wymagają kupienia transpondera z
    anteną zewnętrzną.

    Co ciekawe podobno ITD traktuje kogoś kto ma transponder za taką szybą (czy
    jakkolwiek inaczej zamontowany tak że ich urządzenia kontrolne się z nim
    nie mogą połączyć) tak samo jak jazdę bez transpondera i walą te ich
    wielkie kary - tyle że kary to tylko tam gdzie viatoll jest obowiązkowy,
    czyli powyżej 3.5t

    > Albo niech wyłączą
    > urządzenia do drukowania biletów. Niech działa TYLKO
    > dla posiadaczy transponderów.

    Ja myślę że szybciej Ci odstać w kolejce z innymi, niż czekać aż kilku
    takich co to nie wiedziało będzie wycofywać spod szlabanu :)