  • Data: 2017-04-11 16:40:36
    Temat: Re: uzywane lampy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Ale to by komplikowało mechanicznie konstrukcję - JTZ, aby dało się założyć
    > i zdjąć podstawkę... Chociaż... nie podpytałem, albo zapomniałem (35 lat!)
    > jak to synchronizują.
    > Jakoś należało by wykluczyć zakłócający wpływ pola magnetycznego selsyna,
    > aby nie pokrzywił obrazu... A wektory fruwają, więc jak to skompensować?
    > A lampie należy przecież dostarczyć niezbędnych prądów. Komplikuje się.
    > Chyba, że selsyn był dalej, zaekranowany (w miejscu, gdzie łatwiej było o
    > to), a przez zębatkę, układ zębatek, no, przekładnię 1:1 obracał cewką...
> [...]

    No nie wiem, ja te takie syny kojarzę przede wszystkim z techniką
    radarową, z przekazywaniem pozycji anteny konkretnie. Właściwie
    tylko z tym. On jakoś tak znacząco bardziej od innych silników polem
    magnetycznym siać nie powinien. Za to dokładne oddanie na ekranie
    azymutu anteny ma w tej zabawie kluczowe znaczenie.

    --
    Jarek