  • Data: 2017-04-13 23:01:56
    Temat: Re: uzywane lampy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-13 o 14:50, t-1 pisze:

    > Czy lampa w mikrofalówce pracuje przy napięciu kilkunastu tysięcy wolt i
    > kilkuset Amperów?
    > Moc wyjściowa w impulsie takiego radaru to często MW.

    No w mikrofalówce jest parę kV, ale to nie jest problem.

    Problemem jest szybkie rozpalenie oscylacji i jeszcze szybsze ich
    zgaszenie. Zwykły radar magnetronowy rysuje w środku ekranu kółko - jest
    to związane z tym, że gasnący magnetron przez jakiś czas zagłusza
    zupełnie odbiornik - i żaden cyrkulator tu nie pomoże, bo to "przecieki"
    przez cyrkulator zagłuszają.

    Taki okrąg ślepoty dla radarów morskich ma ok. 200 m promienia,
    wystarczająco żeby manewrujący w porcie we mgle statek w coś przywalił,
    dlatego tam się używa tych wszystkich holowników, pilotów itp.
    Ewentualnie używa się pomocniczego radaru na diodach Gunna, pracującego
    z emisją ciągłą (FM CW). On nie ma okręgu ślepoty.

    Jakiej wielkości ślepotę mają radary wojskowe to nie wiem, pewnie parę
    km przy ich mocach i to jest właśnie największy problem z magnetronami
    do tych radarów - jak je szybko wygasić.