    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uzywane lampy
    Date: Tue, 11 Apr 2017 04:44:50 +0000 (UTC)

    Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan J.F. napisa?:
    >
    > > Macierewicz oszukany
    > >
    > > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/mon-oszuk
    any-na-lampach-do-radar%C3%B3w/ar-BBzFakd

    > "A ceny obni?ano od kilkunastu do przesz?o 130 tysi?cy z?otych za jedn? lamp?".
    >
    > Co wy tam we Wroc?awiu za lampy Antkowi sprzedajecie, ?e mo?na tyle
    > opu?ci?, a one nadal drogie? Pierwsze co mi do g?owy przysz?o, to
    > ?e jakie? bardzo audiofilskie. Ale w takich radarach, to pewnie nie
    > siedzi zwyk?a ECC-82.

    Prokurator to pewnie liczy tak ze skoro "wojsko by nie kupilo" to
    to co zaplacilo to starta. Czyli pewnie 13 mln za 7 lat
    (od 2007 do 2013). Ja bym szacowal ze dla rozsadnego
    bezpieczenstwa wojsko potrzebuje rzedu 100 radarow chodzacych
    na okraglo (powinno miec wiecej, ale reszta ma czekac na godzine
    W). Jesli wierzyc zywotniosci lampy rzedu 1000-1500 godzin, to
    rzedu 7 lamp na radar. Czyli trzeba by rzedu 4900 lamp. To
    by dawalo troche ponad 2600 za lampe. Czyli jest mozliwe ze
    dzieki recyclingowi wojsko dostawalo lampy za 20% ceny lampy
    "calkiem nowej". Oczywiscie, radarow w ruchu moze byc mniej,
    moga byc inni dostawcy. Ale mysle ze znizka byla spora
    procentowo.

    Co do ceny lampy to klasyczny typ to chyba impulsowe magnetrony.
    Opis starego radaru okretowego podaje 25 kW w impulsie i zasieg
    100 km. Czestotliwosc 10GHz. Nowe radary zdaje sie ze moga
    pracowac przy kilkudziesicu GHz. Biorac pod uwage wymagania
    i skale produkcji ceny powyzej kilkunastu tysiecy wydaja sie
    rozsadne.

    --
    Waldek Hebisch