  • Data: 2009-05-14 16:56:19
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > I tu jest kwestia sporna i nie do końca jasna, ponieważ rozpatrując
    > oddzielnie komputer i jego zasilacz tak jak Ty to widzisz, można by
    > określić, że zasilacz jest w I klasie ochronnej w układzie TN-S, do czego
    > już Cię przekonałem i już chyba nie budzi żadnej Twojej wątpliwości, a sam
    > komputer (bez zasilacza) w III klasie ochronności PELV.

    prędzej FELV niż PELV:O)
    mniejsza o szczegóły, wiec jak byś poczytał jakieś opracowania, czy normy to
    byś wiedział że w PELV/FELV ochronę zapewnia się przez obudowę co najmniej
    IP2X!:O)
    a PC takiej obudowy nie posiada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dlatego zasialcz PC powinien posiadać galwaniczną separację!!!!!!!!!!!

    > tym przypadku znaczenia, że masz dostęp do napięc poniżej 25V, ponieważ są
    > to napięcia bezpieczne w normalnych warunkach pracy komputera i nie
    > wymagają osłon w postaci obudów IP2X

    przy SELV/PELV/FELV zawsze masz napięcia bezpieczne, a mimo to normy
    nakazują obudowę IP2X!!!

    > Obudowa komputera nie musi mieć IP2X, bo nie musi chronic przed
    > bezpośrednim dotykiem elementów znajdujących się pod niebezpiecznym
    > napięciem powyżej 25V.

    jak nie musi? skoro twierdzisz ze normy w tej kwestii się mylą to zastanów
    sie co się stanie w momencie uszkodzenia kiedy to zamiast +5V pojawi sie
    220V ?

    > Natomiast Twoje zachowanie próbujące mie przekonać na siłę, że jestem
    > niedouczony po prostu jest żenujące :D

    no wiszisz, bo ja mam w stosunku do ciebie podobne odczucia:O)