  • Data: 2019-09-08 18:50:48
    Temat: Re: uszczelka pod głowica czy to wada ukryta ?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-06-19 01:36, LordBluzg(R) wrote:

    > Nonie. Ostrożny zawsze sprawdza...ale przy 10 latku to raczej się olewa
    > dogłębne sprawdzanie, bo chujwie co może za chwilę wyskoczyć...a w
    > zasadzie należy się z tym liczyć podejmując decyzję zakupu. Wszystko
    > zależy od marki/modelu i ceny.

    Ale zrozum, z punktu widzenia prawa to sprzedający (a nie kupujący) ma
    sobie samochód sprawdzić bo odpwiada za wady ukryte. Kupujący sprawdza
    samochód by uniknąć problemów, ale nie musi tego robić i zwykle zbyt
    wiele z takiego sprawdzenia nie wynika bo przecież nikt nie odkręci
    każdej śrubki a tylko stwierdzi ogólny stan samochodu i np wykluczy
    poważne kolizje po których nie wiadomo co jeszcze z samochodem nie gra.
    Płaci się np 350zł w ASO i oni oglądają samochód, coś posprawdzają,
    diagnostykę zrobią, historię przeglądną. Moim zdaniem dość rozsądne, ale
    uszczelki pod głowicą to oni nie sprawdzą. Trzebaby więcej zapłacić za
    sprawdzanie ciśnienia w cylindrach, które zresztą wcale nie musi ujawnić
    uszczelki bo np rozszczelnia się dopiero po nagrzaniu lub przy dużej
    mocy. I wielu innych rzeczy, których naprawa może być bardzo kosztowna.
    Kupiłem samochód w którym dach zgłaszał usterkę jak sobie samochód
    postał jakiś czas. No i oczywiście tego nie zauważyli. Oni nawet nie
    zauważyli że brakuje jebitnej plastikowej belki absorbującej uderzenie
    ale to akurat zwróciło moją uwagę. To były wady ukryte, których mógłbym
    dochodzić od sprzedawcy. Ale nie chciałem życia spędzić na chodzeniu po
    sądach.