  • 1. Data: 2010-10-28 08:21:38
    Temat: [usb] przełącznik drukarkowy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    z konieczności musiałem eksperymentować z przełącznikiem drukarki
    podłączonym do dwóch komputerów przez port lpt do tego na jednym windows, a
    na drugim linux...
    oczywiście wyszła kicha albo z jednego albo z drugiego nie drukuje...

    zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby zrobić sobie przełącznik USB, który
    po prostu przełączałby kabelki ze złącza usb drukarki, raz do jednego, raz
    do drugiego kompa,
    może by to działało na zasadzie włączenia i wyłączenia urządzenia USB...

    a może Ktoś widział gdzieś takie przełączniki?

  • 2. Data: 2010-10-28 12:27:17
    Temat: Re: [usb] przełącznik drukarkowy
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 10:21:38 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

> [...]
    > do drugiego kompa,
    > może by to działało na zasadzie włączenia i wyłączenia urządzenia USB...

    A nie prościej byłoby połączyć te komputery w sieć, a drukarkę udostępnić?

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-10-28 12:38:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Yakhub napisał:

    > A nie prościej byłoby połączyć te komputery w sieć, a drukarkę udostępnić?

    A kto powiedział, że ma być prościej? Do zadania przełączania kabelków USB
    (albo lpt) można zaadaptować takie rozwiązanie:

    http://www.youtube.com/watch?v=mx_NqpLeC88

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-10-29 07:50:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 14:27:17 Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):

    > A nie prościej byłoby połączyć te komputery w sieć, a drukarkę
    > udostępnić?
    Windows i linux w jednym stali domu, da się ale prościej
    dać przekaźnik z dwoma stykami przełączanymi na 5V, podłączyć
    szyny danych, masy obu usb razem a z jednego usb zasilić przekaźnik.
    Ten komp który będzie zasilał będzie miał piorytet drukowania.

    --
    Pozdr
    JanuszK